III Congrés Internacional sobre Violència Obstètrica Fer visible l'invisible a través del diàleg interseccional

26/04/2024 | SCP

•  seminari-violencia-obstetrica-24 cartel-upo

I·llustració: Rossana Zaera

Data: 17 de maig de 2024
Títol: III Congrés Internacional sobre Violència Obstètrica i  XXVIII Congrés Internacional de l'Institut Universitario de Estudios Feministas y de Género Purificación Escribano
Lloc: Facultat de Ciències de la Salut i en línia
Organització: GIENF - Grup d’Investigació en InfermeriaInstitut Universitari d'Estudis Feministes i de Gènere Purificación Escribano i l'associació El Parto es Nuestro

Cartell (pdf) · Programa (pdf) · Taula de comunicacions (pdf)

Llista de reproducció amb totes les ponències, tallers i pòsters (YouTube)

• 9 h | Inauguració

• 9.45 h | Conferència inaugural: «Atenció obstètrica i determinants socials». Stella Villarmea. Presenta: Nerea Bella García

• 11 h | Taula redona: «Diàlegs interseccionals en la maternitat: visibilitzant experiències diverses en l'atenció obstètrica»

Atenció obstètrica i trastorns de l'alimentació. Soledad González Méndez
Atenció obstètrica en dones amb discapacitat. Noemí Soriano García

Atenció obstètrica en mares solteres. Eva Adarve Hidalgo
Atenció obstètrica en dones amb tractaments de reproducció assistida. Sheila Padellaro

Coordina: M. Jesús Valero Chillerón

• 15 h | Taula de comunicacions científiques. Coordina: Marisol Mejuto Prego

• 16.15 h | Taula redona: «Fent visible l'invisible: perspectives interseccionals sobre la violència obstètrica»

Atenció obstètrica en l'avortament. Rebeca Granero Ferrer
Atenció obstètrica i gordofòbia. Elena Castro Fernández
Atenció obstètrica en dones privades de llibertat. Pilar Roig Jubany
Atenció obstètrica i racisme. Fernanda Marçal

Coordina: Irene Llagostera Reverter

• 19 h |Cloenda: «Grup de treball en violència obstètrica: decàleg de bones pràctiques en el naixement». Maria Llavoré Fàbregas

Més informació: violenciaobstetrica@uji.es i http://violenciaobstetrica.uji.es

Breu descripció:

La violència obstètrica és la violència contra les dones, tipificada per l’OMS i considerada delicte en alguns països, que s’exerceix en el context sanitari i que afecta els cossos i processos sexuals i reproductius (especialment, l’embaràs, part, postpart i lactància) de les usuàries del sistema de salut i dels seus fills i filles.

Per a donar visibilitat a aquesta realitat que fins ara ha estat silenciada, Desirée Mena Tudela, professora del Grau en Infermeria de l’UJI, en col·laboració amb l’associació El Parto es Nuestro, l'Observatori de Violència Obstètrica, l'Institut Universitari d'Estudis Feministes i de Gènere, la Unitat d'Igualtat i la Fundació Isonomia, organitza el III Congrés Internacional sobre Violència Obstètrica: fer visible l'invisible a través del diàleg interseccional, que tindrà lloc el 17 de maig a l'Escola de Doctorat i també es podrà seguir en línia a través del canal de YouTube de la Universitat Jaume I.

La participació en el congrés es reconeixerà amb un certificat d’assistència. Per a l'alumnat de l'UJI, l'assistència i participació en el congrés està reconeguda amb 1.5 crèdit ECTS.

Inscripcions:

Enllaç a les normes