II edició del postgrau “Cultura i desenvolupament” de l’UJI i la Diputació per la professionalització d’agents culturals

11/12/2019 | SASC

• Acord II edició del curs de postgrau presentacio-postgrau2 postgrau-2edicio

Foto d'Efraim Vidal

La Universitat Jaume I i la Diputació de Castelló renoven forces per donar forma a la segona edició del curs de postgrau “Cultura i desenvolupament. Gestió de projectes culturals pel desenvolupament territorial” que capacitarà nous agents de la província de Castelló per a la implementació de projectes culturals que contribuiran a la dinamització socioeconòmica del territori.  Aquesta formació situa a la Universitat com un factor estratègic de formació en un sector econòmic clau en la societat actual: les industries culturals.

La vicerectora, Carmen Làzaro ha subratllat “la singularitat d’aquest, la seva metodologia, ja que incorpora un procés d’acompanyament professional ”in itinere” a la fi de cada mòdul, que permetrà durant tot l’any atendre un projecte professional plantejat per cada persona inscrita”. Làzaro, també destaca la funció de l’UJI i la Diputació amb la realització d’aquest curs “d’estendre ponts entre diferents àmbits, de recopilar un coneixement i tornar-lo perquè fructifiqui en el seu territori més proper”.

Continguts adaptats a la realitat del territori

El contingut acadèmic que s'impartirà en aquest nou curs de postgrau de 32 crèdits universitaris respon a les necessitats plantejades en el territori per a impulsar la dinamització i valoració del patrimoni cultural en els municipis. Així, aquest programa acadèmic es distribueix en sis blocs temàtics: art, cultura i mercat; empresa i projecte, eines jurídiques per als agents culturals; gestió de l'empresa cultural, màrqueting i xarxes de distribució; productes i oportunitats econòmiques en l'àmbit cultural; patrimoni i turisme cultural; cultura i medi rural.

Informa't ací sobre la matrícula, el programa del curs o el professorat.

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals