El professor Vicent Montalt és elegit director de la seu de l’UJI de l’Institut Interuniversitari López Piñero

10/03/2020 | SCP

El professor de Traducció i Interpretació de la Universitat Jaume I Vicent Montalt ha sigut elegit per unanimitat com a director de la seu de l’UJI de l'Institut Interuniversitari López Piñero d’Estudis Històrics i Socials sobre Ciència, Tecnologia, Medicina i Medi Ambient, que està formada per 13 investigadores i investigadors de la Facultat de Ciències de la Salut, de la Facultat de Ciències Humanes i Socials i de la Biblioteca.

L’Institut Interuniversitari López Piñero, en el qual participen la Universitat de València, la Universitat Jaume I de Castelló, la Universitat d’Alacant i la Universitat Miguel Hernández d’Elx, desenvolupa i fomenta l'activitat investigadora en el camp dels estudis històrics i socials. Integra tota una xarxa de grups especialitzats en àrees com ara la història de la medicina i de la ciència, la comunicació científica, la documentació científica, la terminologia científica, la lingüística i la traducció científica, la sociologia i filosofia de la ciència, els estudis de sostenibilitat i medi ambient, la divulgació científica i la didàctica de les ciències.

A més, l'IIPL ofereix docència de postgrau amb els màsters de Traducció Medicosanitària de l'UJI i d'Història de la ciència i la comunicació científica. També realitza activitats de divulgació i difusió de la cultura científica. Finalment, l'Institut conserva, estudia i difon el patrimoni de la història de la ciència i de la medicina que allotja, per mitjà de la digitalització de textos impresos, la catalogació i l'estudi de la col·lecció d'instruments mèdics i científics, i la difusió del fons bibliogràfic i documental.