Curs d'estiu: «Art. Religió i identitat. La fabricació visual de la pietas hispànica» Un curs d'estiu de l’UJI analitza les diferents manifestacions religioses dels regneshispànics

10/07/2018 | SCP

Data: de l'11 al 13 de juliol de 2018
Acte: Cursos d'Estiu
Títol: Art. Religió i identitat. La fabricació visual de la pietas hispànica
Lloc: Llotja del Cànem
Entitat: Universitat Jaume I

Breu descripció: Sota la direcció dels professors Víctor Mínguez Cornelles i Pablo González Tornel, del departament d'Història, Geografia i Art, aquest curs pretén analitzar les diferents manifestacions religioses dels regnes hispànics amb l'objecte de desentranyar els llaços que van ser capaços de crear religió i comunitats, ja que en el món precontemporani la religió i la religiositat van ser l'element fonamental de la identitat col·lectiva d'una societat. El curs, que té un fort component pràctic i participatiu, amb taules redones i visites a les restes materials de la religiositat històrica del Regne de València, està dirigit a estudiantat dels graus en Història, Història de l'Art, Història i Patrimoni, Turisme i Belles arts; estudiantat del màster en Història de l'Art i Història; estudiantat de l'Escola de Doctorat; professionals del patrimoni cultural i del turisme, i públic interessat en general. Aquesta iniciativa de l’UJI compta amb la col·laboració de la Universitat de Santiago de Compostel·la, Universitat Autònoma de Madrid, i Universitat de València.