L’Aula de Teatre tanca al Paranimf un curs ple de treball

03/06/2013 | MARÍA BENAVENTE MARTÍNEZ
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir
  • Aula teatre aulateatre teatre

    L'obra «Les cordes de l’ànima» va fer una reflexió al voltant de la cerca de la felicitat. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

El Paranimf de la Universitat Jaume I es va omplir de gom a gom durant el mes de maig per acollir els quatre espectacles de final de curs dels tallers de teatre i dansa que cada any imparteix l’Aula de Teatre Carles Pons del Servei d’Activitats Socioculturals (SASC) de l’UJI.

Els exercicis finals, corresponents al Curs d’Iniciació al Teatre, el Curs d’Interpretació Teatral, el Taller d’Escenes i els tallers de dansa, van posar en escena el treball realitzat des del mes d’octubre per una setantena d’alumnes que han participat enguany en aquests cursos, molt demandats tant per la comunitat universitària com per persones externes a la Jaume I.

Els alumnes del Curs d’Iniciació al Teatre, adreçat a aquelles persones que s’endinsen per primera vegada en el món de les arts escèniques, van protagonitzar l’obra «Les cordes de l’ànima», una reflexió al voltant de la cerca de la felicitat que no va deixar el públic indiferent. Al llarg d’aquest curs, el grup d’iniciació ha treballat aspectes com ara l’autoconeixement del cos i la veu, l’expressió corporal i la desinhibició, en una experiència que, segons Joan Comes, responsable del taller, «ha estat plena de sorpreses i descobriments».

El Curs d’Interpretació Teatral va representar «La cuina», una metàfora de la intensitat i les complexitats de la vida. Els alumnes van realitzar un excel·lent treball d’interpretació, posant-se en la pell d’empleats d’un restaurant que, com en la vida, tracten d’aclarir-se i buscar l’equilibri entre un bombardeig d’ordres i estrès continu. A més a més, aquest grup, dirigit per Cesca Salazar, va realitzar un acurat treball de disseny de l’escenografia, recreant un espai que per l’atrezzo culinari i la il·luminació estrident traslladava l’espectador a l’interior d’una cuina de debò.

El grup del Taller d’Escenes va desenvolupar l’obra «Els figurants», caracteritzada per la presència continua de la totalitat dels actors en escena i per molts moments de silenci. Aquests fets implicaven reptes importants per a l’alumnat, que durant el curs ha treballat una sèrie de tècniques paralingüístiques com són el moviment escènic, el ritme, la gesticulació i, en definitiva, el manteniment del personatge quan no s’està parlant. El resultat final va ser excel·lent, i diversos alumnes han quedat tan encantats amb el món escènic que es presentaran a les proves de l’Institut del Teatre a Barcelona. Regina Prades, responsable del curs, afirma que «l’Aula de Teatre Carles Pons és una bona cantera de futurs actors i actrius».

Els tallers de dansa, per la seua banda, van aglutinar els diferents estils que s’imparteixen a l’Aula de Teatre Carles Pons –contemporània, hip-hop, clàssica i flamenc– en un espectacle únic que va comptar amb la col·laboració de l’Escola Municipal de Dansa de Vila-real. L’espectacle final, molt aclamat, incloïa diverses coreografies en què el moviment i l’expressivitat van regnar a l’escenari, posant de manifest el gran treball realitzat al llarg del curs.

L’Aula de Teatre Carles Pons té entre els seus objectius l’ensenyament no reglat en les arts de l’espectacle teatral. No obstant això, les seues funcions van molt més enllà. Tècniques escèniques a banda, els grups que es formen a l’Aula de Teatre desenvolupen forts vincles emocionals i s’enriqueixen a nivell personal. Antoni Valesa, tècnic especialista del SASC, destaca els múltiples beneficis de la formació en arts escèniques: «Tenir nocions teatrals serveix per a molts aspectes de la vida quotidiana, des de preparar una exposició fins a realitzar una entrevista. A més, desenvolupa les capacitats creatives, fomenta l’expressivitat i augmenta l’autoestima de l’individu».

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions