La Libèl·lula Negra i el PEU organitzen el taller 'Mitologia de Barri” en Teresa

30/01/2024 | SASC

El Col·lectiu La Libèl·lula Negra i el Programa d'Extensió Universitària (PEU) de la Universitat Jaume I han programat en Teresa, per a dissabte que ve dia 3 de febrer, el taller 'Mitologia de Barri', una activitat realitza la companyia Vudú Teatre amb la qual es pretén recuperar històries i anècdotes dels carnestoltes en la localitat de l'Alt Palància i revaloritzar la seua celebració.

El taller explorarà les vivències personals de cadascun dels assistents a l'esdeveniment a partir de la seua pròpia experiència que serviran de base per a crear un relat major, una llegenda, fet que els involucrarà com a actors participatius de la societat local. D'aquesta manera, es pretén potenciar la confiança en si mateixos mitjançant la creativitat i la col·lectivitat. A més, la posada en comú de les anècdotes servirà per a confeccionar un mapa físic, mitjançant el qual s'aconsegueixen establir llocs que estan vinculats a les històries que es comparteixen, i al mateix temps es generen vincles entre els habitants i el seu espai.

En una altra fase del taller, amb l'objectiu que els relats recopilats transcendisquen i perduren en la història i en la memòria col·lectiva dels habitants de Teresa, les llegendes es convertiran en cançons. La part final de l'activitat és la "ruta de llegendes". En aquest punt, i mapa en mà, els participants en el taller visitaran tots els llocs relacionats amb els relats i es pararà en cadascun a llegir i cantar la llegenda sorgida, d'aquesta manera tot l'espai treballat quedarà totalment resignificat.

Tota l'activitat, emmarcada dins del programa d'acompanyament del PEU-UJI, serà desenvolupada per Nelo Sebastián, fundador de Vudú Teatre i creador d'espectacles propis on es mesclen els titelles, el teatre físic, les ombres i el teatre d'objectes, la poesia visual i la paraula per a donar cabuda a totes les seues inquietuds."

Cartell pdf

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals