PEU-UJI i Parc Natural Serrà d'Espadà organitzen diverses activitats per a celebrar el 25 aniversari de la declaració d'aquest espai natural

11/12/2023 | SASC

El passat 29 de setembre es van complir 25 anys de la declaració del Parc Natural de la Serra d’Espadà. Amb motiu d'aquest aniversari, des de la direcció del parc s'han projectat diverses d'activitats, emmarcades dins de la campanya '25 anys per tu', amb l'objectiu de donar-li una major visibilitat a l'espai natural i de festejar l'efemèride amb la societat. Una de les intencions de la iniciativa és fer partícips, en aquesta celebració, a les diferents associacions, entitats i persones que tenen relació amb l’àmbit territorial del parc natural i organitzar amb elles activitats que abasten una part de l’espai natural protegit.

La proposta s'engloba dins del projecte de dinamització Territori Espadà i compta amb el suport de la Universitat Jaume I de Castelló, a través del Programa d’Extensió Universitària (PEU-UJI). En concret, s'han dissenyat sis activitats per a posar en valor les característiques ambientals i patrimonial del parc natural en col·laboració amb persones que coneixen i treballen en la Serra d'Espadà i que es desenvoluparan en diferents municipis que pertanyen al parc.

La primera es va desenvolupar al terme d'Higueras, i va servir per a donar a conéixer l'orografia i la geologia de la zona passejant entre quarsites i pissarres, amb l'acompanyament del grup Guix i la formació realitzada per Andrés Santos Cubedo. Per al pròxim dissabte, dia 21 d'octubre, s'ha programat una activitat per a commemorar el Dia Internacional de la Dona Rural, “Memòries de les dones de Matet”, amb el qual es vol reivindicar la força de les dones que viuen i treballen al medi rural. La jornada constarà d'una ruta pels espais que, normalment, utilitzen les dones del municipi, la qual estarà dissenyada pel Centre per al coneixement del paisatge. L'inici de l'activitat serà a les 9 del matí. Aquesta actividad serà realitzada per Juan Antonio Pascual Aguilar.

La resta d'activitats previstes són “Treballant les arrels a Azuébar”, coordinada per la microbodega Dominio de Ródeno, i impartida per Victoria Petrici, el dia 4 de novembre; “El despoblat de Xinquer”, a l'Alcúdia de Veo, el dia 25 de novembre, a càrrec de Connecta Natura; “De Villamalur a Torralba pels GR's”, una ruta que es realitzarà el 2 de desembre; i “El puntal d'Artana, centre de resistència” que tindrà lloc el 9 de desembre i que serà coordinada per l'Associació Cultural Muntanyes de la guerra i impartida per Ernesto Zarzoso Mollar.

Cartell Dia de la Dona Rural en pdf

Cartell 25 aniversari en pdf