El PEU organitza el seminari 'In Itinere' amb l'objectiu de conèixer experiències en zones rurals del centre peninsular

31/07/2023 | SASC

El Programa d'Extensió Universitària de l'UJI (PEU-UJI) ha organitzat un seminari formatiu que visitarà experiències rurals a Espanya i Portugal, lligats a l'ocupació al medi rural. La iniciativa forma part del Pla de Formació de la Generalitat Valenciana, 'Cultura per a la Recuperació' i pretén conèixer experiències de bones pràctiques que es desenvolupen en eixes àrees rurals i tindrà lloc del 3 al 6 de setembre.

En concret, els participants en el seminari visitaran de forma itinerant i coneixeran projectes d'Aragó, Extremadura, Castella i Lleó i Portugal durant els quatre dies que dura l'activitat en la qual, segons el coordinador dels Serveis d'Activitats Socioculturals, Albert López, "tindrem l'ocasió d'analitzar possibles hibridacions entre agents culturals, públics i privats, fins a la cristal·lització en projectes locals.

Es visitaran diferents iniciatives, la primera a Terol, la Mancomunitat de la Vall del Jerte, a Càceres, el projecte sobre el teatre al municipi de Sequeros, a Salamanca, la Universidade Beira Interior, a Portugal, i el museu de la Ceràmica Ruiz de Luna, a Talavera de la Reina. Durant l'estada, l'UJI, tancarà les gestions per a la signatura d'un conveni marc de col·laboració amb la Universidade Beira Interior.

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals