Cirat forma als veïns i veïnes en la conservació preventiva del patrimoni per a conservar les peces de la col·lecció museística

10/07/2023 | SASC

Cirat ha conclòs el taller de 'Conservació preventiva del patrimoni' que ha impulsat l'Associació Cultural Las Salina amb l'acompanyament del Programa d'Extenció Universitària (PEU-UJI) i en la qual ha col·laborat l'ajuntament de la localitat de l'Alt Millars. El curs ha tingut un caràcter teòric-pràctic i ha sigut impartit per  Manuel Moragues, llicenciat en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València.

La formació s'ha desenvolupat en quatre jornades entre els mesos de març i de juny i han participat 15 persones de entre 50 y 70 anys veïns i veïnes de Cirat i dels municips la comarca. El taller ha estat dirigit a persones no professionals i un dels principals objectius era recuperar i condicionar les obres de la col·lecció museística de Cirat, sobretot els objectes relacionats amb el forn morú comunal del segle XVI.

Les classes que ha impartit l'expert en restauració ha servit per a “donar ferramentes a les persones inscrites perquè puguen per elles mateixes posar en valor, conservar i preservar les peces de la col·lecció museogràfica de Cirat i així frenar el seu deteriorament", ha assegurat Moragues. En aquest sentit, el professor ha explicat que “totes les persones que han participat tenien moltes ganes de treballar i posar en valor el seu patrimoni etnogràfic”, al temps que ha destacat “la implicació, i la il·lusió de la gent”.

El curs ha tingut una duració de 12 hores repartides en quatre jornades i s'ha centrat en treballar amb peces relacionades amb l'antic forn de la localitat, en concret peces metàl·liques, de fusta i de ceràmica utilitzades per a l'elaboració del pa. El següent pas es exposar-les en els espais museogràfics de Cirat, formats pel seu Forn i la “Casa Abadia”. En un principi, es pretén que aquesta activitat siga anual i que servisca per a anar recuperant, a poc a poc, la col·lecció museogràfica de Cirat.

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals