¡Patrimonio eres tú!, un nou projecte del Programa d'Extensió Universitària i el GAL Castellón Sur

20/10/2020 | SASC

El Programa d'Extensió Universitària (PEU) i el GAL Castellón Sur 14-20 (GAL CASUR) enceten el nou projecte ¡Patrimonio eres tú!, una proposta dirigida al teixit associatiu de les 17 poblacions que constitueixen el GAL CASUR amb projectes relacionats amb el patrimoni cultural.

Concretament, la finalitat és definir una xarxa de persones amb projectes i idees relacionades amb el patrimoni cultural com a punt de partida per al desenvolupament d'intercanvis d'experiències i pràctiques.

El projecte s'ha iniciat amb una reunió per presentar el projecte als col·lectius i institucions que formen part del GAL CASUR, una convocatòria a la qual van assistir representants dels municipis de Castellnovo, Teresa, Altura, Sot de Ferrer, Jérica, Geldo, Benafer, Almedíjar, Vistabella del Maestrat i Zucaina.

Ara comença la primera fase del projecte, en la qual es realitzaran tres encontres en tres municipis diferents perquè els col·lectius d'aquests municipis tinguen l'oportunitat de presentar el seu projecte relacionat amb el patrimoni cultural. Açò servirà de punt de partida per establir diàlegs entre les persones participants.

El primer encontre tindrà lloc el dia 24 d'octubre a Castellnovo. L'Associació "Amigos del Castillo de Beatriz de Borja" serà l'encarregada de presentar el seu projecte i accions principals. Posteriorment, "ARAE Patrimonio y restauración" completarà la trobada amb una proposta de taller d'educació patrimonial relacionant les persones que fan possible la protecció, conservació, coneixement i socialització del patrimoni cultural. Així mateix se celebrarà un segon taller en la primera quinzena de novembre i una altra jornada de conclusions.

El projecte ¡Patrimonio eres tu!, és finançat per la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica de la Generalitat Valenciana amb l'acompanyament tècnic del Programa d'Extensió Universitària – PEU de la Universitat Jaume I i està desenvolupat per ARAE Patrimoni i Restauració.

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals