El Programa d’Extensió Universitària visita la Real Fàbrica de L'Alcora

04/06/2019 | SASC

El pròxim 15 de juny tindrà lloc la Visita Tècnica de Proximitat organitzada pel Projecte Patrimoni del PEU per a conéixer el projecte de la real Fàbrica de Ceràmica de L'Alcora (Castelló) i la seua dimensió territorial. Un conjunt que ha estat declarat Bé d'Interés Cultural i que uneix patrimoni, història, indústria i persones.

Les visites tècniques es dirigeixen a la xarxa del PEU (xarxa tècnica, grups locals del Programa d'Acompanyament, amics i amigues del PEU i persones interessades). Els principals objectius d'aquestes visites són enfortir la xarxa del Programa d'Extensió Universitària, conéixer en profunditat projectes patrimonials i la seua dimensió cultural, patrimonial, social o educativa i desenvolupar espais col·laboratius per a la reflexió i l'anàlisi de projectes i activitats en curs.

Durant la visita es coneixerà la Real Fàbrica del Comte d'Aranda i el seu projecte de rehabilitació, recuperació i revalorització amb la participació de les comunitats educatives comarcals. També el projecte i proposta museològica i educativa del Museu de la ceràmica de l’Alcora.

En una segona part, s’analitzarà la dimensió territorial de la Reial Fàbrica a través d’un col·loqui sobre la pedra en sec, organitzat per l'Associació Cultural La Fontanella de Costur.

A més a més, el Grup El Cantal d'Altura presentarà el seu projecte comunitari de recuperació i socialització d'elements patrimonials realitzats amb aquesta tècnica constructiva. Aquesta segona part de la visita serà a Costur.

Més informació sobre la Reial Fàbrica i els horaris de la visita tècnica a la web del Projecte Patrimoni del PEU.

INSCRIPCIONS

El formulari d’inscripció per a l’activitat estarà obert fins al dijous dia 13 de juny. Les persones interessades que no formen part de la xarxa del PEU han de justificar la seua participació en aquesta activitat.

L’activitat és gratuïta, però no inclou transport ni dinar.

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals