El PEU i Heterotopia comencen un nou projecte d’acompanyament a Almedíjar

30/05/2019 | SASC

El Programa d’Extensió Universitària de la Universitat Jaume I comença un nou projecte d’acompanyament tècnic a Almedíjar gràcies la gestió d’Heterotopia.

Una de les línies de treball del programa és acompanyar en els projectes que sorgeixen de la mateixa ciutadania els pobles que formen part de la xarxa del PEU, aquells que tenen menys de 5.000 habitants.

En aquesta ocasió s’estrena un nou acompanyament tècnic amb un projecte que ara comença al municipi d’Almedíjar, aquest estarà recolzat per la professionalitat del Centre d'estudis i d'innovació per a la participació, Heterotopia.

El projecte busca crear estratègies de construcció participativa per a millorar la gestió del territori amb les veïnes i veïns, en un municipi amb “gran potencial per al desenvolupament i qualitat de vida” segons destaquen els tècnics d’Heterotopia.

El repte d’aquest nou projecte implica acompanyar, analitzar i planificar d’una forma participativa, per a construir amb i des de la seua gent, una ruralitat que tinga en compte la il·lusió i les ganes d'innovar dels més joves i la saviesa popular dels més majors.

Amb el nou projecte es busca “revertir la despoblació” i “reinventar la manera de viure” amb  qualitat de vida, d'oportunitats de socialització, de treball, d'una cultura, educació i sanitat dignes.

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals