L'UJI celebra la VII Setmana pel Comerç Just amb diferents propostes en format virtual

12/05/2020 | SCP

La Universitat Jaume I, a través de l'Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat (OCDS), ha celebrat la VII Setmana pel Comerç Just amb motiu del Dia Mundial del Comerç Just. Enguany, la Setmana s'ha realitzat amb un format virtual davant la situació generada per la COVID-19 i ha inclòs diverses propostes en línia.

La rectora de l’UJI, Eva Alcón, ha subratllat el compromís de la Universitat amb el comerç just «com a eina de desenvolupament i solidaritat» i ha animat a seguir les activitats programades enguany en modalitat en línia. A més, Alcón ha destacat «la necessitat de continuar sensibilitzant la comunitat universitària sobre el concepte i els productes de comerç just i la importància de fer un consum responsable». «El comerç just, sota els principis de producció i comercialització basats en el respecte, la cooperació, la sostenibilitat ambiental i la solidaritat, és una de les eines per a assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible amb els quals la Universitat Jaume I està plenament compromesa», ha afirmat la rectora de l'UJI.

Entre les activitats de la VII Setmana pel Comerç Just es troba la recopilació d'una sèrie de vídeos que aborden què és el comerç just, receptes de cuina amb productes de comerç just o com accedir a les tendes en línia de les organitzacions que comercien amb comerç just, així com un documental sobre les condicions de producció del cacau a l'Àfrica.

Així mateix, s'ha celebrat un espai de diàleg amb el sector del comerç just i l'universitari per tal d'abordar les possibilitats de cooperació en diferents aspectes: investigació, sensibilització, continguts o pràctiques.

La trobada, que s'ha pogut seguir pel canal de YouTube de l'UJI, ha comptat amb la participació d'Inmaculada Rodríguez Moya, vicerectora d'Estudiantat i Compromís Social de l'UJI; María Isabel Beas, tècnica superior de l'Oficina d'Inserció Professional i Estades en Pràctiques de l'UJI; Juanjo Martínez, d'Oxfam Intermón i president de l'Organització Mundial de Comerç Just a Europa; Rafael Currás, professor de la Universitat de València; Roberto Ballester, president de FairTrade Ibérica; Dionisio Ortiz, professor de la Universitat Politècnica de València; Simona Basile, responsable de Botigues Comerç Just CV Oxfam; Carles Xavier López Benedí, director del Col·legi Major Rector Peset de la Universitat de València i membre de l'equip de coordinació de La Tenda de Tot el Món, i David Comet, técnic de la Universidad de Córdoba i ex responsable del programa «Universitats pel Comerç Just» a IDEAS, sota la moderació de David Joan Marí, tècnic superior de l'OCDS.

Finalment, també s'ha plantejat un #RepteDelComerçJust a la comunitat universitària, que ha participat pujant a les xarxes socials una foto o video propi relacionat amb el comerç just (amb productes, llegint una notícia, fent una comanda per internet o rebent-la a casa...) amb el lema «Jo celebre el Dia Mundial del Comerç Just» i els hashtags #DiaMundialComerçJust #OCDS #UJI. Les 100 primeres propostes dels membres de la comunitat universitària rebran un obsequi de comerç just quan es torne a la presencialitat.