La Fundació f2e assessora el col·legi La Magdalena en el càlcul de la seua petjada de carboni

13/12/2018 | SCP

La Fundació per a l'Eficiència Energètica i Medi ambient de la Comunitat Valenciana (f2e) en col·laboració amb professorat del Grau en Enginyeria Elèctrica de la Universitat Jaume I i la Càtedra de Transformació del Model Econòmic, ha iniciat un projecte en el qual ofereix assessorament a estudiantat de quart d'ESO del col·legi La Magdalena de Castelló, per a calcular la petjada de carboni del seu col·legi i plantejar mesures per a la mitigació de les emissions de CO2.

Per a dur a terme aquesta iniciativa, dirigida per la professora Vanessa Escrig, analitzaran els consums energètics derivats de l'activitat del col·legi com són els consums elèctrics, el consum de la caldera i els consums de combustible dels vehicles utilitzats en el transport diari d’estudiantat i professorat. Una vegada conegudes les emissions anuals, seran els mateixos estudiants els que analitzen i plantegen les mesures necessàries per a la seua compensació entre les quals poden estar la plantació d'arbres o la utilització d'energies renovables, entre altres.

Com a complement, els estudiants de segon de batxillerat estan elaborant una app per a mòbils amb la qual, a partir d'informació bàsica, una persona podrà estimar de forma senzilla la seua petjada de carboni.

L'objectiu d'aquestes accions és conscienciar estudiants i societat en general de la importància que té la reducció de les emissions de CO2 i que els objectius de reducció concerneixen tant les organitzacions com cada persona. S'espera que aquest projecte servisca d'al·licient i model per a altres col·legis i accions similars es puguen realitzar en altres centres educatius de Castelló.