La professora Silvana Mabel Corso mostra les oportunitats de l’escola inclusiva en el Màster en Psicopedagogia de l’UJI

24/10/2018 | EncaminART
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Silvana Mabel Corso, finalista del Global Teacher Prize de la Fundació Varkey i directora de l'escola d'educació mitjana número 2 - DEA Rumanía (Buenos Aires) va oferir el passat 16 d'octubre el seminari «Inclusió educativa, les barreres com a oportunitat» emmarcat en el Màster en Psicopedagogia de la Universitat Jaume I.

La finalitat del seminari era donar a conèixer com es treballa en una escola inclusiva, tenint en compte el principi d'igualtat d'oportunitats i d'equitat. Així, es pretén que l'alumnat crega en si mateix i millore la qualitat dels seus aprenentatges trencant amb l'organització gradual i fragmentària de l'escola. Corso va afirmar que «l'escola té el poder de trencar les barreres» mostrant el treball inclusiu que estan realitzant, en el qual es podia observar que «els prejudicis els aprenem nosaltres mateixos». 

Així mateix, va parlar de la discapacitat des d'un punt de vista real basat en experiències personals, fent veure que la ciutadania en general viu sense voler veure el que no desitja, però sense adonar-se que l'error principal és no acceptar aquesta realitat. En aquest sentit, va destacar que «en l'àmbit mèdic, el primer que perd una persona amb discapacitat en nàixer és la seua identitat i passa a identificar-se amb una patologia». 

Respecte al rol dels docents, va destacar que és fonamental enfortir el compromís a través de la seua participació i la creació d'un clima favorable per al treball educatiu. El desafiament és «entendre com cada alumne processa la informació i com fer que tots aprenguen tenint en compte les seues potencialitats», va assenyalar la professora.

En el seminari, l'alumnat del Màster de Psicopedagogia de l’UJI va tenir l'oportunitat de realitzar preguntes relacionades amb la metodologia didàctica. Corso va defensar el disseny universal d'aprenentatge (DUA) que està basat en les intel·ligències múltiples. Finalment, va assenyalar que «la pregunta que s'ha de fer l'escola no és "què té l'alumne", sinó "qui és"».

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions