16/07/2018 | SCP

La Universitat Jaume I ha cobert provisionalment el 95% de les 2.965 places de nou ingrés oferides per al pròxim curs acadèmic després que ha finalitzat l’única convocatòria de preinscripció en les titulacions oficials, amb una adjudicació del 100% de les places en 24 de les seues titulacions.

La Facultat de Ciències de la Salut ha cobert de nou el 100% de la seua oferta, que enguany incloïa el doble de places per al Grau en Infermeria. El Grau en Medicina continua sent la titulació amb major llista d’espera de la Universitat i la nota de tall més alta. En la resta de centres, els graus més sol·licitats han sigut el Grau en Criminologia i Seguretat i el Grau en Dret en la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, on també destaca la bona acceptació del nou Doble Grau en Administració d’Empreses i Dret que, per al que serà el seu segon curs, ha cobert les 30 places oferides. A la Facultat de Ciències Humanes i Socials, els més demandats han sigut els graus en Mestre d’Educació Primària i Mestre d’Educació Infantil i el grau en Publicitat i Relacions Públiques, mentre que a l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals han sigut el Grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs i el Grau en Enginyeria Informàtica.

La vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez, ha mostrat la seua satisfacció amb aquests resultats. «Hem cobert la totalitat de les places en la majoria de les titulacions, especialment en l’àmbit de ciències de la salut, on hem duplicat el nombre de places en Infermeria. Això vol dir que l’UJI es presenta com una opció atractiva per al nou estudiantat i que estem aconseguint ser un referent en aquest àmbit, com ha quedat patent amb els bons resultats assolits per la primera promoció en les proves d'accés a Metge Intern Resident (MIR)», ha assenyalat. La vicerectora també ha destacat la bona acollida del doble grau en ADE i Dret, «un fet que reforça l’aposta del nou equip per les dobles titulacions».

Quant a les notes de tall, en línies generals, han incrementat respecte a l’any anterior amb  Medicina com la titulació amb la nota de tall més alta, i que ha passat d’un 12,780  a un 12,948; seguida del Doble Grau en Administració d’Empreses i Dret, amb un 11,006; el Grau en Infermeria, amb un 10,844; el Grau en Matemàtica Computacional, amb un 10,250 i el Grau en Traducció i Interpretació, amb un 10,224.

Les reclamacions als resultats de preinscripció es podran realitzar per via telemàtica del 16 al 18 de juliol, mentre que l’alumnat admès formalitzarà la matrícula del 17 al 20 de juliol segons el dia i l’hora assignats presencialment o a través de la web http://matricula.uji.es/. El 23 de juliol es realitzarà el recompte de vacants i els dies 24 i 25 de juliol la matrícula presencial i no presencial de vacants.

L’estudiantat que es matricule en la Universitat Jaume I comptarà amb facilitats per a efectuar el pagament de l’import de la seua matrícula, com ara el fraccionament en un màxim de set terminis o les convocatòries pròpies de l’UJI d’ajudes per a la matrícula.

Les persones interessades poden trobar més informació sobre preinscripció i matrícula en el portal «Nou estudiantat UJI»: http://www.uji.es/perfils/estudiantat/v2/nou-estudiantat/

Convocatòria extraordinària de les PAU

El 86,91% de l’estudiantat que s'ha presentat a la convocatòria extraordinària de les proves d’accés a la universitat (PAU) celebrades del 3 al 5 de juliol en la Universitat Jaume I de Castelló ha obtingut el resultat d'apte.

Dels 359 alumnes de batxillerat que s'han presentat a les proves en la fase obligatòria, 312 han aprovat en aquesta convocatòria. El percentatge d'aprovats és menor respecte a la mateixa convocatòria de juliol de l’any passat, en la qual va aprovar el 87,89% dels presentats.

Pel que fa a les notes, la mitjana en aquesta ocasió ha sigut de 5,13, lleugerament inferior a la de l’any passat (5,26).