La Universitat Jaume I ha celebrat un any més els Cursos d’Estiu, que s’han desenvolupat en diferents espais del campus universitari, el Menador espai cultural i la Llotja del Cànem. Enguany, hi han participat un centenar de persones que han pogut gaudir de temàtiques tan variades com ara els beneficis dels jocs d’enginy, els còmics i les novel·les gràfiques, la creativitat, les estratègies de màrqueting per als nous consumidors, l’art i la religió o la felicitat.
Oriol Comas: «No juguem per a aprendre, sinó perquè ens divertim»
«No juguem per a aprendre, sinó perquè ens divertim, i encara que un dels efectes col·laterals siga l'aprenentatge, no es pot atribuir únicament aqueixa funció als jocs», ha assegurat Oriol Comas, escriptor i erudit dels jocs de taula, qui ha impartit la conferència inaugural «Un món de jocs» del curs d'estiu «Intel·ligència en joc: beneficis dels jocs d'enginy per a la ment i el cos».
Saturnino de la Torre: «La creativitat és deixar empremta»
«La creativitat és deixar empremta, transmetre valors, el sentit de la vida; en definitiva, deixar marques en les persones amb les quals hem viscut o ens hem creuat», ha explicat el catedràtic emèrit en Didàctica de la Universitat de Barcelona, Saturnino de la Torre, qui ha impartit la conferència inaugural «Pol·linitza la creativitat que portes dins» del curs d'estiu «Educació, creactivitat i transformació: claus per al segle XXI».
David Brauner, catedràtic de Literatura Contemporània de la Universitat de Reading (Regne Unit) ha destacat com les novel·les gràfiques contemporànies redefineixen la forma clàssica de la novel·la d'aprenentatge per a crear noves formes híbrides autoreflexives del segle XXI en el curs d'estiu «Children's and Young Adult Literature and their pedagogical implications: comics and graphic novels».
Javier Portolés Ibáñez, expert en innovació de l'agència Idearideas, ha indicat en el marc del curs d'estiu «Nous consumidors, nous temps per al màrqueting» que el futur del màrqueting passa per l'enginyeria emocional, un camp que encara té molts aspectes per desenvolupar, però que bàsicament consisteix a introduir el factor emocional en tots els productes i marques. «Els consumidors ja només trien o recorden un producte o una marca si els impacta d'alguna manera emocional», ha afirmat Portolés, qui ha explicat que les experiències emocionals són tan importants perquè «només romanen en la memòria les emocions més intenses, condicionen les decisions dels clients i provoquen el record».
El professor Pablo González Tornel, del Departament d’Història, Geografia i Art de la Universitat Jaume I ha explicat en la conferència titulada «La Immaculada Concepció: una campanya de màrqueting visual» com durant el segle XVII es van produir a la península Ibèrica una sèrie d’esdeveniments que van afavorir que la figura de la Immaculada Concepció es convertira en un dogma de fe.
Margarita Tarragona, directora de PositivaMente a la Universitat Tecmilenio de Mèxic i membre honorari del Centre for Positive Psychology de la Universitat de Melbourne, ha analitzat algunes de les eines del coaching en relació amb la psicologia positiva per tal de traure la millor versió i el potencial d’una persona en el curs d’estiu «#FelicitatEnAcció».