«Sóc olímpic» premia els finalistes de les Olimpíades Acadèmiques a l’UJI

29/05/2018 | SCP

Les Olimpíades Acadèmiques a la Universitat Jaume I de Castelló reuneixen un gran nombre de joves que destaquen per la seua trajectòria acadèmica. Alguns d’ells han participat en les Olimpíades des que van començar la seua formació secundària, mentre que per a molts competir-hi ha sigut sempre un objectiu que per fi han aconseguit complir. Però, tots estan d’acord que participar en aquesta activitat i formar part del programa «Sóc olímpic» els ha proporcionat una molt bona experiència i nombrosos avantatges.

«Coneixes gent que realment té els mateixos interessos que tu i, a més, vam arribar a aprendre coses que no es tractaven tant en el temari de l'institut», expliquen Maria Casalta i Elena Ríos, ambdues primeres finalistes de les Olimpíades de Valencià. Les estudiants de l'IES Professor Broch i Llop de Vila-real recomanen participar-hi perquè és una manera distinta de conèixer gent interessada en el mateix que tu, en el seu cas per la llengua. Maria Casalta vol estudiar Medicina a l’UJI i Elena Ríos té clar que estudiarà Traducció i Interpretació, també a l’UJI.

El grau en Traducció i Interpretació també és la clara aposta per a Maria Halip, finalista de l’Olimpíada d’Humanitats. Maria Halip no va tenir clara fins a l’últim moment la seua participació en les olimpíades, però agraeix que la seua professora de llatí l’animara. «Em va anar bé perquè vaig practicar i de cara a la selectivitat és una cosa més que tinc». Així relata la seua experiència com a participant en unes olimpíades de les quals afirma que no esperava ser finalista.

Alba Álvarez, Andrea Andrés i Paula Porcar, finalistes de l’olimpíada d’Història i Patrimoni, estan d’acord que l’experiència en aquestes proves els ajudarà en la seua formació, tant a l'institut com en el seu futur grau universitari. El grup finalista explica que tota la feina feta els ha ajudat, entre altres coses, «a l’hora d’aprendre a fer treballs de recerca que ens pot ser útil a la universitat, perquè mai havíem fet treballs tan llargs, ni seguint unes pautes determinades i amb informació extreta d’articles».

A més, les tres alumnes de l’IES Francesc Ribalta de Castelló conten que presentar-se a les Olimpíades ha enfortit la seua amistat i els ha ensenyat a treballar en equip, el que creuen que els anirà molt bé en les seues futures carreres. Alba Álvarez i Paula Porcar volen entrar en el Grau de Traducció e Interpretació i Andrea Andrés es decanta per estudiar Magisteri Infantil.

Per al grup de finalistes de l’olimpíada de Publicitat, integrat per Cristina González, Roger Beltrán, Javier Contreras i Almudena Haro, la participació els ha plantejat la possibilitat d’estudiar aquesta carrera i en un futur poder dedicar-se professionalment al món de la publicitat. Almudena Haro i Javier Contreras ja havien participat en les olimpíades de Publicitat en anys anteriors i van ser els encarregats de convèncer els seus companys per a viure aquesta experiència.

Danyal Arshad de l’IES La Plana de Castelló és el finalista de l’olimpíada de Matemàtiques i també de l’olimpíada de Física. En aquesta última és la primera vegada que hi participa, ja que des que va començar a l’institut el van encoratjar a competir en l’olimpíada de Matemàtiques. Danyal Arshad conta que gaudeix participant-hi cada any i que espera impacient «l’olimpíada nacional on la gent és molt amigable i hi ha molt bon rotllo entre tots».

Com ell, Xavier Tomàs, finalista de l’olimpíada d’Economia, ha gaudit amb aquesta experiència preuniversitària que recomana als seus companys: «Només el fet de participar està molt bé perquè t’oxigena un poc del dia a dia a l’institut i et dóna una perspectiva més àmplia del que és l’UJI i la vida preuniversitària». Xavier Tomàs, que des de sempre somiava a participar en les Olimpíades, té clar que estudiarà Dret i Administració d’Empreses, dues carreres que creu que es complementen a la perfecció.

Avantatges del programa «Sóc olímpic»

La majoria dels finalistes de les Olimpíades Acadèmiques a l’UJI ja tenen clar que volen estudiar a la universitat pública de Castelló. A més de ser finalistes en aquestes proves, la Universitat Jaume I els ofereix una sèrie de beneficis si finalment decideixen estudiar qualsevol dels seus graus.

El programa «Sóc olímpic» ofereix als estudiants que hi formen part l’oportunitat d’aconseguir una formació d’alt rendiment en l’àmbit acadèmic i investigador. La possibilitat d’entrar a formar part del programa «Estudia i investiga a l’UJI» els permet accedir a una formació investigadora a través de la participació en grups d’investigació des del primer curs de grau.

Entre els beneficis a què opten els finalistes de les Olimpíades Acadèmiques a l’UJI, hi ha un premi de 600 euros, beques de menjador, accés gratuït a les instal·lacions esportives durant el primer any, la incorporació al Programa UJIE-University Junior International Entrepreneurs i al programa UJI Emprén.

Els guanyadors de les Olimpíades, adreçades a alumnat de secundària i batxillerat de la província, representaran Castelló en altres fases de caràcter autonòmic, estatal i internacional, amb la qual cosa s'aconseguirà una bona projecció del nivell educatiu de l'alumnat i del bon treball desenvolupat pel seu professorat.