José Antonio Sorolla: «Les pràctiques en hospitals són un punt fort de la formació de l'UJI»

01/06/2018 | SCP

José Antonio Sorolla Romero, graduat de la primera promoció de Medicina de la Universitat Jaume I de Castelló, ha sigut guardonat en els VI Premis MIR de la Fundació Uniteco Profesional, que s’atorguen als 25 graduats i graduades que millor resultat han obtingut en les proves d’accés a Metge Intern Resident (MIR). José Antonio Sorolla ha obtingut la 19a millor qualificació en aquesta prova en l’edició de 2018, una convocatòria a la qual s’han presentat més de 14.000 graduats i graduades en Medicina per a prop més de 6.000 places oferides en hospitals i centres de salut públics de tota la geografia nacional.

Quan vas decidir que volies estudiar Medicina?

Quan vaig entrar a batxillerat tenia clar que jo era de ciències i, encara que no m’havia plantejat què volia fer exactament, el que més m’agradava sempre havia sigut la biologia i, en concret, la biologia humana. En plantejar-me la professió vaig pensar que Medicina és la més bonica que hi ha perquè implica ajudar a la gent quan està malalta i fer-los millorar; crec que hi ha poques coses més gratificants. A més, el fet que el meu avi i la meua tia hagen sigut metges, encara que ells mai m’han influït perquè fera Medicina, potser va fer que inconscientment em decantara per aquesta professió.

Com valoraries la formació que has rebut a l’UJI?

Ha sigut una molt bona formació i no s’ha notat que som un grau nou. Hem adquirit tots els coneixements necessaris per a exercir de metge i estic molt content. Sí que és veritat que en ser un grau nou hem tingut alguns problemes de logística, i és normal que tot coste més, però també, gràcies a això, el professorat s’ha entregat molt a nosaltres.

En quin hospital vas fer les pràctiques?

Les pràctiques a l’UJI es divideixen en tres hospitals: l’Hospital General, l’Hospital Provincial i l’Hospital de la Plana de Vila-real. La majoria de pràctiques les he fet a l’Hospital de la Plana i crec que és un dels punts forts de la formació de l’UJI respecte a altres universitats, perquè són unes pràctiques de molta qualitat. Els metges tenen voluntat d’ensenyar als estudiants i, com que no hi ha tants residents, deixen fer a l’estudiantat moltes coses que en altres universitats seria impensable.

Què ha suposat per a tu aconseguir el Premi MIR de la Fundació Uniteco Profesional?

Per a mi ha sigut un honor i un reconeixement al treball de tots aquests mesos. Estic molt content d’haver-lo aconseguit, no sols pel premi, sinó també per haver pogut escollir el que jo volia, que és el més important, agafar l’especialitat que t’òmpliga i et faça feliç.

Quina especialitat has elegit? En quin hospital realitzaràs la residència?

Hi vaig dubtar molt, però he escollit cardiologia perquè és una especialitat molt completa i resolutiva en el sentit que li fas al pacient totes les proves sense haver de derivar-lo, en general, a cap servei i, per tant, pots fer-li el diagnòstic i el tractament.

Pel que fa a l’hospital, també vaig dubtar entre molts però al final he escollit l’Hospital de la Fe perquè em pareix molt bo. Té pràcticament totes les branques de la cardiologia en què t’has de formar, com ara trasplantament cardíac o cardiopaties congènites, i són molt completes. A més, quan vaig estar en les portes obertes dels hospitals, els serveis i els professionals em van causar molt bona sensació.

Com ha quedat la primera promoció de Medicina de l’UJI en el MIR?

En general, crec que l’UJI ha quedat molt bé en els resultats de la convocatòria MIR; en part, per la formació que se’ns ha donat, però també per ser la primera promoció i haver hagut d’afrontar les circumstàncies que de vegades teníem.

Què aconsellaries a l’estudiantat de Medicina de l’UJI a l’hora d’afrontar el MIR?

El més important és que tinguen la tranquil·litat de saber que hi ha temps de sobra per a estudiar el MIR quan s’acabe la carrera. Fins a finals de cinquè o sisè no cal que s’ho plantegen perquè realment queden molts mesos. És una carrera molt llarga i s’han de guardar forces, no pots començar en juny a estudiar molt com si quedara un mes, perquè no arribaràs. A més, cal que confien en ells mateixos perquè la formació que tenen és una molt bona base per a començar el MIR.

Què creus que les noves generacions de metges poden aportar a la sanitat espanyola per a millorar-la?

Els nous metges tenen una formació molt completa perquè a Espanya és molt bona i, concretament, la formació MIR és espectacular. A més, poden aportar frescor i un tractament més proper al pacient, amb més empatia, que crec que és una cosa que es perd amb els anys. Pense que és molt important ser conscient que el pacient sent i pateix i per això s’ha de ser proper quan el tractem i parlem amb ell.

Entrevista al graduat en Medicina José Antonio Sorolla a YouTube