L’UJI col·labora en la XV Reunió Nacional del Projecte ESTALMAT que se celebra a València L’objectiu d’aquest seminari és estimular el talent precoç en matemàtiques

20/03/2018 | SCP

Professorat de matemàtiques s'ha reunit a València del 2 al 4 de març en l'XI Seminari sobre activitats per a estimular el talent precoç en matemàtiques i la XV Reunió Nacional del Projecte ESTALMAT, organitzat amb la col·laboració de la Universitat Jaume I de Castelló.

El fòrum ha servit per a presentar noves activitats per part del professorat de les diferents seus del projecte ESTALMAT i debatre sobre la seua validesa per a aconseguir l’objectiu d’estimular el talent precoç en matemàtiques.

En 1998, la Reial Acadèmia de Ciències Exactes, Físiques i Naturals va posar en marxa a la Comunitat de Madrid el projecte ESTALMAT (Estímul del Talent Matemàtic) amb l'objectiu de detectar, orientar i estimular el talent matemàtic d'estudiants de 12 i 13 anys. Des de llavors, el projecte, concebut pel professor Miguel de Guzmán, ha tingut una gran acollida i una contínua expansió.

En l'actualitat hi ha un total d'onze seus: Andalusia Occidental, Andalusia Oriental, Canàries, Cantàbria, Castella i Lleó, Castella La Manxa, Catalunya, Comunitat de Madrid, Comunitat Valenciana, Galícia i Illes Balears. A partir de 2004 es va considerar enriquidor organitzar una trobada entre el professorat dels diferents projectes per a intercanviar experiències i recursos emprats.