01/12/2017 | SCP

El Programa d'Extensió Universitària de la Universitat Jaume I (PEU) ha celebrat el 15 i 16 al novembre les Jornades d'Avaluació, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Morella. En les jornades han participat 22 persones, tots membres de la Xarxa de Treball Tècnic, formada per agents de desenvolupament local, treballadors socials, tècnics de cultura dels ajuntaments, empreses que ofereixen activitats en el catàleg virtual, col·laboradors i tutors de projectes.

En les jornades s'ha remarcat la importància de la reflexió crítica sobre la realitat i l'aprenentatge compartit com a clau del procés de creixement. Així, els dos dies d'avaluació dels diferents eixos d'actuació del PEU s'han centrat en la reflexió, el debat i la participació a través de diferents metodologies, que cada any es tracten d'adaptar millor a cada projecte sobre la base de les recomanacions d'avaluació dels diferents nodes de la xarxa.

La utilització de la metodologia col·laborativa ja comença en la fase de disseny de les Jornades, quan un grup de membres del PEU participen en reunions a la universitat, elaborant documents de forma col·laborativa i després participant en la posada en marxa durant les jornades. A més, la participació activa dels protagonistes en el procés avaluador és fonamental perquè el procés de millora i desenvolupament del mateix siga efectiu.

Aquest model ha donat un resultat satisfactori i el format de les jornades ha sigut variat quant a metodologies, complint l'objectiu d'aconseguir la participació de tots els assistents mitjançant les diferents dinàmiques de treball plantejades.

En conclusió, des de l'organització apunten que les jornades d'avaluació realitzades a Morella han sigut molt fructíferes i profitoses i han destacat la compromesa participació dels assistents, que «han realitzat un gran treball seguint la metodologia proposada, i elaborant documents amb els quals ara es redactaran les conclusions finals que es compartiran amb tota la Xarxa de Treball».