Josef Ajram: «El fracàs no existeix, només és un daltabaix»

30/05/2016 | SCP

•  josef-ajram Deporte__Empresa_16DLL033_in

La conferència del broker i esportista va plenar el saló d'actes. | FOTO: Damián Llorens

El broker i esportista d'elit Josef Ajram ha assegurat que «el fracàs no existeix, només és un daltabaix» que cal superar per a continuar endavant i aconseguir arribar a la meta que ens hem proposat. «A més de creure en u mateix -ha dit-, cal analitzar les errades que hem pogut tenir i actuar per a no repetir-les». Ajram ha oferit, juntament amb l’emprenedora Haidé Costa, la conferència «Com aplicar els valors de l’esport a l’empresa: els reptes de l’emprenedor» a la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques de la Universitat Jaume I de Castelló.

Ajram ha realitzat un recorregut per algunes de les fites més importants de la seua vida per a donar algunes pautes sobre l’emprenedoria. En primer lloc, ha parlat de l’especialització com una característica interessant per a endinsar-se en un projecte empresarial. El broker ha explicat que, en el seu cas, la borsa li aportava tres variables que ell considera imprescindibles a l’hora d’emprendre un negoci: inversió controlada, control de depeses fixes i mobilitat.

Pel que fa a la inversió controlada, ha comentat que cal tenir molta paciència i pensar sempre en el pitjor escenari possible, per a controlar les possibles pèrdues. Quant al control de costos, Ajram ha recomanat prudència i evitar les despeses supèrflues que no aporten valor a l’empresa, i pel que fa a la mobilitat, ha destacat l’actual necessitat de fer el treball des de qualsevol lloc del món.

L’empresari ha advertit també sobre algun dels problemes que es pot trobar una persona emprenedora, com ara la descapitalització de la societat: «No és indicat posar-se un gran sou i rascar del capital empresarial –ha dit–, sinó que cal adequar el sou i tenir recursos disponibles per a continuar invertint en la societat». Així mateix, ha recomanat l’entrada d’un soci extern que aporte capital o treball i augmente el valor empresarial.

Quant a la relació dels valors de l’esport amb el món empresarial, Ajram ha destacat «la importància de seguir el teu full de ruta i que no t’influïsca l’opinió de la resta», la recerca d’un distintiu, d’una característica que et faça «fàcilment identificable» i el fraccionament de l’objectiu en metes curtes que siguen més assumibles. Per últim, i ja dins del paper d’empresari, ha assenyalat l’eficiència, la confiança i el valor en l’equip humà, aprendre a delegar i una atenció al client exquisida com a característiques essencials de l’empresa.

Per la seua banda, l’emprenedora Haidé Costa, executiva en cap a Judilex, ha comentat de la seua experiència que «cal convertir les negatives en reptes», posar-hi passió i esforç i superar el repte més gran a l’hora d’emprendre, que és «prendre la decisió d’emprendre».

El degà de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, Rafael Lapiedra, ha sigut l’encarregat d’inaugurar l’acte que ha sigut presentat i moderat pel professor de l’UJI Javier Zaldívar Robles, assessor d’Assumptes Parlamentaris a la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

Imatges de l’acte: http://www.uji.es/com/fotonoticies/arxiu/2016/05/19/conferencia-deporte-en-la-empresa/

Altres notícies de la FCJE:

El director de l'Institut Valencià de Finances analitza els reptes i oportunitats de crear un banc públic a la Comunitat Valenciana

Heckendorn destaca la importància de crear noves vies normatives en drets humans d’acord amb la cultura del litigi europea