Dos alumnes castellonencs guanyen una medalla d’or i una menció d’honor en la fase nacional de l'Olimpíada de Física

12/04/2024 | SCP

Els alumnes Dan Manuel Vancea, de l’IES Vila-Roja d’Almassora, i Darío Serrano Moreno, de l’IES Penyagolosa de Castelló, han obtingut una medalla d’or i una menció d’honor respectivament en la fase nacional de la XXXV Olimpíada Espanyola de Física, que ha tingut lloc del 4 al 7 d'abril a la ciutat de Granada.

Els dos alumnes han representat l’UJI després de classificar-se en la fase local, organitzada pel Departament de Física de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals el passat febrer.

La prova, impulsada per la Reial Societat Espanyola de Física i celebrada en aquesta edició a la Universitat de Granada, té l’objectiu de divulgar la física i promoure les vocacions científiques. En aquesta fase nacional, l’alumnat ha hagut de superar dues proves, una experimental i una altra teòrica, basades en el temari d’ESO i batxillerat.

A més, amb aquesta prova s’ha seleccionat l’estudiantat que participarà en la fase internacional, entre els quals hi ha l’alumne Dan Manuel Vancea, que competirà a la European Physics Olympiad que tindrà lloc del 15 al 19 de juliol a Geòrgia.