27/03/2024 | SCP

La Universitat Jaume I i la Fundació Villarreal CF han renovat per als pròxims tres anys el conveni de col·laboració de la Càtedra Endavant Villarreal CF de l'Esport incrementant 10.000 euros l'aportació anual, amb un total de 60.000 euros, el que  permetrà augmentar la dotació destinada a beques per a esportistes universitaris i concedir ajudes a la mobilitat dels esportistes d’elit en el marc acadèmic a través del programa SAMEurope, un projecte finançat pel programa Erasmus+.

En la signatura han estat presents la rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón; la vicerectora d’Estudis i Formació Permanent, Isabel García Izquierdo, i el vicerector d’Innovació, Transferència i Divulgació Científica, David Cabedo. Per part de la Fundació i del club hi han assistit el president, Fernando Roig; el director general d’Organització i Gestió, Federico Alcácer, i Paloma Masó, de Protocol i Relacions Externes del Club.

La rectora de l'UJI, Eva Alcón, ha situat el Villarreal CF com «un referent en la col·laboració institucional amb la Universitat que, en aquests més de deu anys de vinculació, ha permés impulsar accions formatives i d'investigació en l'àmbit esportiu, a més de brindar suport a centenars d'esportistes a través de beques que han possibilitat compaginar dues carreres tan exigents com els estudis universitaris i la pràctica esportiva d'alta competició».

Amb la renovació de la Càtedra Endavant Villarreal de l’Esport de l'UJI, segons ha afegit Alcón, «avancem conjuntament en nous desafiaments, com és el suport a la mobilitat europea d'esportistes d'elit, i incorporem el Villarreal CF com a col·laborador de l'Escola de Formació Esportiva».

Per part seua, Fernando Roig ha afirmat que «per a nosaltres és una gran satisfacció poder continuar la nostra relació amb l'UJI i, per això, no sols hem renovat l'acord per tres anys, sinó que també hem augmentat la dotació econòmica. Estem molt compromesos amb el foment de l'esport i la formació i l'UJI és una de les institucions més rellevants de la província de Castelló».

El projecte de la Càtedra Endavant Villarreal CF de l'Esport, que es va signar per primera vegada l'any 2015, té com a principals objectius el foment de la formació i la investigació en l'àmbit esportiu, i la promoció de la pràctica i la competició esportiva a través de beques per a l'estudiantat universitari. A més de la convocatòria de beques i ajudes a mobilitat dels esportistes d’elit, entre les activitats habituals de la Càtedra destaca l'organització de congressos en matèria esportiva; cursos de formació a l’Escola de Formació Esportiva de l’UJI; la realització de projectes d'investigació sobre l'activitat física i esportiva i la difusió dels seus resultats en publicacions científiques d'alt impacte, o la realització, de manera conjunta, d'altres activitats formatives i divulgatives.

El Villarreal CF, a través del projecte Endavant Formació, manté acords de col·laboració amb diferents centres d'educació universitària i secundària de la província de Castelló. Un dels convenis principals és amb la Universitat Jaume I, subscrit a la fi de 2012. La iniciativa del club, emmarcada dins del projecte de responsabilitat social corporativa del club groc, aposta per impulsar el creixement dels esportistes estudiants, així com la constant millora de la formació, la investigació, la difusió del coneixement i la innovació tant en l'àmbit social com en l'esportiu.