L'UJI revalida per quart any consecutiu el seu posicionament entre les 700 millors universitats del món La universitat pública de Castelló se situa en el top 500 en vuit matèries científiques.

15/08/2023 | SCP

El Academic Ranking of World Universities (ARWU), elaborat per la Jiao Tong University de Shanghái a partir de l'anàlisi de dues mil institucions d'ensenyament superior i considerat internacionalment com l'indicador d'universitats més prestigiós, ha revalidat, per quart any consecutiu, el posicionament de la Universitat Jaume I, que se situa en el tram 601-700 de les mil millors universitats del món.

La classificació, publicada avui, indica que la universitat pública de Castelló és una de les 21 universitats espanyoles que es troben entre les primeres 700 universitats del món i comparteix posicionament en el tram 601-700 amb les universitats d'Illes Balears, La Laguna, Oviedo, Politécnica de Madrid, Santiago de Compostela i Zaragoza. En total, Espanya ha situat 38 universitats entre les 1.000 primeres del món, una menys que l'any passat, i nou entre les 500 primeres.

L'UJI destaca en el rànquing en vuit matèries acadèmiques i científiques, que situen a la universitat castellonenca en el top 500 de les millors universitats del món en aquestes disciplines. És el cas de Comunicació o Salut pública (en el tram 201-300); Nanociència i nanotecnologia o Psicologia (en el tram 301-400); i Química, Enginyeria elèctrica i electrònica, Ciència i enginyeria de materials, i Ciències agrícoles (en el tram 401-500).

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, felicita a tota la comunitat universitària per aquest resultat, que consolida la reputació de la institució castellonenca a nivell internacional i ha destacat que «el manteniment d'aquesta posició en el rànquing, per quart any consecutiu, és el resultat del treball conjunt del nostre personal docent i investigador, i del personal tècnic, de gestió i d'administració i serveis, i també del nostre estudiantat. Tots els membres de la comunitat universitària treballen i col·laboren dia a dia per a fer de la nostra universitat un centre d'estudis superiors d'excel·lència internacional».

La classificació del rànquing ARWU té en compte indicadors de rendiment acadèmic o d'investigació, com per exemple, el nombre d'egressats i personal del centre amb premis Nobel o medalles Fields (Matemàtiques); el nombre de publicacions en revistes internacionals de prestigi com Nature o Science; el nombre d'investigadors altament citats segons el llistat anual elaborat per Clarivate Analytics; els articles indexats per Science Citation Index-Expanded (SCIE) i Social Science Citation Index (SSCI); i el rendiment acadèmic per càpita d'una institució.