La Universitat Jaume I capta més d’un milió d’euros per a mobilitats a l’estranger dins del programa Erasmus+

17/07/2023 | SCP

La Universitat Jaume I ha aconseguit captar 1.026.732 euros per a la implementació del programa Erasmus+ per al curs 2023-2024, una xifra que suposa un increment del 7,4% respecte al finançament del darrer any.

Aquests fons potenciaran, un any més, la internacionalització de la Universitat i suposaran un valor afegit tant per a l’estudiantat com per al personal. «El programa Erasmus+ ens permet garantir que el nostre estudiantat tinga una formació de qualitat que integre la mobilitat internacional com un element fonamental, així com una experiència vital que incrementa sensiblement l'ocupabilitat en tots els nivells, des de grau a doctorat. De la mateixa manera, la mobilitat del personal permet compartir i recollir bones pràctiques i incloure una dimensió internacional en la seua activitat professional», assenyala la vicerectora de Relacions Internacionals, Eva Camacho.

Concretament, el pròxim curs acadèmic es podran beneficiar al voltant de 450 participants en les diferents accions previstes: mobilitats amb finalitat d’estudis de llarga o curta durada o mobilitats per a pràctiques, en el cas de l’estudiantat, i mobilitats per al personal docent i investigador i d’administració i serveis. En aquesta línia, la vicerectora ha subratllat que les dades previstes per al curs 2023-2024 confirmen la recuperació de la mobilitat internacional després de patir un important descens degut a la crisi de la COVID-19.

Cal destacar que la internacionalització és un dels sis eixos estratègics del Pla d'Acció de Govern de l’UJI i el model educatiu de la institució propicia i incentiva la mobilitat i l’ocupabilitat de l’estudiantat de tots els cicles. Més d’un 20% dels egressats de l’UJI gaudeix almenys d’un període de mobilitat durant els seus estudis o com a recent graduats gràcies als diferents programes, els quals es reconeixen dins del Certificat de Competències Transversals per a l’Ocupabilitat i també són un valor afegit al Suplement Europeu al Títol.

La universitat pública de Castelló compta amb més de 700 convenis bilaterals d’intercanvi amb universitats estrangeres en més de 26 països diferents des de l’any 1993, gestionats per l’Oficina de Relacions Internacionals. A més, a través de l’Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques, l’UJI disposa d’un consorci amb el SERVEF (LABORA) i el Conservatori Superior de Música de Castelló des de 2015, i col·labora amb més de 120 entitats estrangeres per fer possible els intercanvis de pràctiques per a l’estudiantat UJI.