06/07/2023 | SCP

UJI Emprèn OnSocial ha tancat la seua sisena edició amb la presentació davant inversors dels set projectes finalistes. El programa està coordinat per la Càtedra INCREA i Espaitec, unitats pertanyents al Vicerectorat d'Innovació, Transferència i Divulgació Científica de l'UJI, i ha comptat amb la col·laboració de SECOT Castelló.

David Cabedo, vicerector d'Innovació, Transferència i Divulgació Científica ha clausurat el programa. En l'acte li han acompanyat, Marisa Flor, directora d'Innovació i Emprenedoria de l'UJI; Juan Antonio Bertolín, director d'Espaitec, al costat de Vicente Nebot, vicepresident de SECOT Castellón.

Cabedo ha felicitat els equips promotors que han finalitzat amb èxit el programa i els ha animat a continuar amb el seu projecte empresarial. A través d'aquest, la societat podrà beneficiar-se dels coneixements i competències que han adquirit en la universitat. Per la seua part, Flor ha indicat que «UJI Empren OnSocial és un programa formatiu de gran qualitat que permet que els participants inicien aquesta etapa amb un valuós conjunt d'habilitats i experiències». Bertolín ha afegit el seu agraïment a tot l'equip de la Càtedra INCREA, la Fundació General de l'UJI, i SECOT Castellón per l'organització, coordinació i suport al programa; i ha destacat a l'alumnat «pel seu esforç, interés i passió en els projectes». Nebot ha ressaltat que «per a SECOT Castellón és un plaer formar part com a mentors del programa, i una vegada finalitzat, poder continuar donant suport als emprenedors en l'evolució de les seues iniciatives empresarials».

Els set projectes empresarials
En la sisena edició d'UJI Emprèn OnSocial han desenvolupat el seu projecte d'emprenedoria un total de 14 iniciatives, promogudes per membres de la comunitat universitària. Una vegada finalitzada la fase de formació, set projectes han sigut els candidats a convertir-se en empreses:

Toka. Servei de Màrqueting en Animació: Ofereix un servei especialitzat de disseny, assessorament i gestió de campanyes de comunicació per a empreses interessades a inserir publicitat en la indústria del videojoc.

Pau En Joc: Ofereix serveis especialitzats de tallers i formacions, dirigits a joves. El seu objectiu és facilitar espais de convivència respectuosos, cooperatius, compromesos, empàtics, i amb una clara visió crítica sobre iniciatives i inquietuds que preocupen la joventut.

Sidweel: Una innovadora solució de transport públic i logística sota demanda que busca revolucionar la mobilitat en àrees rurals. El seu objectiu és millorar la qualitat de vida de les persones, i contribuir al desenvolupament econòmic local a través d'un servei accessible, eficient i sostenible. Mitjançant una plataforma tecnològica, els usuaris podran sol·licitar autobusos sota demanda i es prioritzaran serveis essencials com l'atenció mèdica. També s'integrarà una solució logística per a incorporar lockers en els autobusos, permetent als usuaris, enviar i rebre productes sota demanda, connectant comerços locals i consumidors de manera eficient i sense necessitat de desplaçaments innecessaris.

ORYC Mà Robòtica: La seua activitat principal es basa en el desenvolupament, fabricació i comercialització d'arpes robòtiques per al seu ús en entorns de robòtica col·laborativa. Té com a objectiu proporcionar solucions tecnològiques avançades que milloren l'eficiència i productivitat en els processos de manipulació i agafada en entorns col·laboratius. L'arpa robòtica prototipada es posiciona com una eina clau en aquesta àrea, ja que permet una manipulació precisa i segura d'objectes, facilitant la col·laboració entre humans i robots en tasques complexes.

Adagio: Un programari revolucionari que converteix la veu en text de manera precisa i eficient. Adagio disposa d'una avançada tecnologia de reconeixement de veu i aprenentatge automàtic, superant els desafiaments de la parla dificultosa, brindant una transcripció perfecta per a persones amb problemes en la parla.

MyTicketfy: Una aplicació que permet a les botigues físiques enviar automàticament els tiquets de compra o factures als seus clients, proporcionant una solució ràpida i convenient per a la gestió de rebuts, tiquets i factures comuna en totes les botigues. Tot això sense necessitat de descarregar una aplicació per cada botiga, mitjançant l'escaneig d'un codi QR que tindrà cada client o usuari.

Ecomani: Un servei d'ajuda a domicili que, davant qualsevol problema domèstic difícil de resoldre per un mateix, gestiona, o fins i tot executa, la solució més convenient. Amb un tracte pròxim, empàtic i personalitzat, es dirigeix principalment a persones majors que estimen la seua independència i no estan disposades a dependre dels seus familiars.

Els set projectes finalistes de la sisena edició d'UJI Emprèn OnSocial, combinen compromís social, innovació i tecnologia per a oferir solucions aplicades a tota mena de necessitats de l'entorn socioeconòmic. Les iniciatives podran optar a la convocatòria d'ajudes per a la creació d'empreses que, amb el suport financer de Banco Santander, a través de Santander Universidades, es convocaran durant 2023.

El programa UJI Emprèn OnSocial es duu a terme gràcies a la col·laboració de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital de la Generalitat Valenciana.