L’UJI presenta una publicació sobre la Universitat per a Majors en el 25 aniversari de la seua creació

19/12/2023 | SCP

La Universitat Jaume I ha presentat el llibre La Universitat per a Majors, del director honorífic d’aquest programa Salvador Cabedo, en un acte que s’ha celebrat a la Llotja del Cànem i que ha comptat amb la presència de la rectora de l’UJI, Eva Alcón; la vicerectora d’Estudis i Formació Permanent, Isabel García Izquierdo; la directora acadèmica de la Universitat per a Majors, Inmaculada Rodríguez Moya, i l’autor de la publicació.

La rectora de l’UJI, Eva Alcón, ha assenyalat que aquesta obra té valor històric i suposa un reconeixement als 25 anys d’aquest projecte «innovador, referent de l’aprenentatge al llarg de la vida, paradigma de l’envelliment actiu i amb una projecció de futur inqüestionable». En aquesta línia, ha afegit que «l’UJI no es pot entendre en tota la seua dimensió, especialment en la seua vessant social, sense la Universitat per a Majors. Ens fa ser una millor universitat pública perquè és un finestral obert a l’educació inclusiva i equitativa de qualitat i a les oportunitats d’aprenentatge permanent sense límits d’edat».

Per la seua part, la directora acadèmica del programa, Inmaculada Rodríguez, ha explicat que aquest llibre, editat per Publicacions de la Universitat Jaume I, realitza «no sols una sèrie de reflexions molt necessàries entorn de l'educació, l'educació per a adults i l'educació inclusiva, sinó també una revisió del naixement i objectius del programa, i de les més de dues dècades de trajectòria i treball constant de la Universitat per a Majors, acabant l'anàlisi l'any 2018, però sense deixar d'esmentar els últims anys».

Així mateix, ha fet al·lusió a l'autor del llibre que «no podia ser un altre que el professor Salvador Cabedo, impulsor del programa i director d’aquest durant quasi dues dècades, que va tindre sempre com a objectiu que la formació d'adults fora present en els Estatuts de l'UJI i en el seu model educatiu, Això ha permés les múltiples oportunitats de formació i de vida activa que aquest programa ha oferit durant tants anys a la població sènior de la província de Castelló».

Cal destacar que, al llarg dels 25 anys de trajectòria del programa, han passat per les aules de la Universitat per a Majors més de 3.500 persones, s’han desenvolupat prop de 1.000 projectes d’investigació i s’han realitzat nombroses activitats culturals.