L’UJI impulsa el doctorat industrial per a enfortir la transferència de coneixement i la innovació

21/12/2023 | SCP

La Universitat Jaume I, amb el suport de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació, ha celebrat la II Jornada de Promoció del Doctorat Industrial per tal de fomentar i consolidar aquesta modalitat de Doctorat, que forma investigadors i investigadores en empreses o en administracions públiques, mitjançant la realització de la seua tesi doctoral en projectes de desenvolupament experimental o de recerca industrial.

L’acte d’inauguració ha comptat amb la presència de la rectora de l’UJI, Eva Alcón, el director general de Ciència i Investigació, Rafael Sebastián, i el vicerector d’Investigació de l’UJI, Jesús Lancis.

La rectora ha destacat l’aposta de l’UJI per aquest tipus de doctorat i ha agraït el suport de la Generalitat Valenciana a aquest programa que «enforteix la transferència de coneixement entre la Universitat i el sector empresarial i les administracions públiques i que, a més, suposa un factor diferencial», pels avantatges que aporta tant per als doctorands i doctorandes com per a les empreses.

En aquest sentit, Eva Alcón ha assenyalat que el doctorat industrial «permet formar a una persona al màxim nivell de recerca, però amb el valor afegit de desenvolupar la tasca investigadora en una empresa, i al mateix temps incrementa la capacitat de l’empresa per a atraure talent i millorar la seua competitivitat a través de la innovació».

En aquesta línia, el director general de Ciència i Investigació, Rafael Sebastián, també ha posat en relleu com aquest tipus de doctorat  ofereix a l’estudiantat vincular teoria amb pràctica i tenir una experiència real especialitzada, a més d’obtenir coneixements altament valorats en el món laboral a través de la col·laboració amb la indústria i la pràctica d’investigació avantguarda. «És molt important potenciar aquesta modalitat, perquè aquests doctorands i doctorandes estan molt preparats per a encarar desafiament professionals i també poden realitzar una aportació substancial en la innovació dels seus camps de coneixement», ha afirmat.

En la jornada, que ha servit de punt de trobada entre personal investigador, entitats no acadèmiques i estudiantat de doctorat, s’ha mostrat l’evolució del doctorat industrial de l’UJI, que es va iniciar fa dos anys amb la primera tesi amb menció industrial, i que compta actualment amb un total de 23 doctorands i doctorandes que estan desenvolupant la seua investigació en un entorn laboral. Així mateix, s’ha presentat la guia per a entitats que participen en el programa.

En la sessió també  s’han mostrat alguns casos d’èxit per a donar visibilitat al potencial d’aquesta modalitat de doctorat. Un exemple que s’ha exposat ha sigut el d’una tesi doctoral orientada a la millora de resultats en teràpies basades en l’administració de medicaments que ha donat lloc a diferents patents.

Per a finalitzar la jornada, s’han realitzat diverses reunions per a fomentar noves línies de col·laboració entre la Universitat i les empreses per a futurs projectes de doctorat industrial.

Més informació: https://doctoratindustrial.uji.es/