L'UJI amplia un any el contracte predoctoral a personal investigador jove per a afavorir la seua carrera científica La rectora destaca una mesura que té com a objectiu ajustar-se al temps real de realització de la tesi, facilitar la recerca i promocionar el talent

27/01/2023 | SCP

La Universitat Jaume I, a proposta del Vicerectorat d’Investigació, ha modificat les convocatòries d’ajudes predoctorals per a la formació de personal investigador dels exercicis 2019, 2020, 2021 i 2022 amb l’objectiu d’ampliar de tres a quatre anys la seua duració i, d’aquesta manera, afavorir la carrera científica del personal jove investigador. A més, la modificació de les convocatòries, incloses entre les accions del Pla de Promoció de la Investigació de l’UJI, també contempla el dret a rebre una indemnització a la finalització dels seus contractes.

La mesura beneficia a un total de 28 investigadors i investigadores i suposa una inversió de 280.000 euros per part de la Universitat Jaume I amb càrrec al Pla de promoció de la investigació. La rectora de l’UJI, Eva Alcón, i el vicerector d’Investigació, Jesús Lancis, s’han reunit amb el personal jove investigador al qual s’aplicarà l’ampliació dels seus contractes predoctorals -fins ara tenien una duració de tres anys- per a explicar-los una decisió que ha estat aprovada pel Consell de Govern.

La rectora Eva Alcón els ha traslladat que aquesta ampliació de la duració dels contractes predoctorals «s’ajusta millor a les necessitats de realització de la tesi doctoral, facilita la recerca futura i afavoreix la carrera científica amb la incorporació del període d’orientació postdoctoral, necessari per a mantenir el vincle amb la Universitat després de la lectura de la tesi, i obri més possibilitats de promoció del talent».

Amb aquesta iniciativa, l’UJI atén les reivindicacions que el personal jove investigador i departaments havien traslladat a la rectora durant la campanya electoral del passat mes de maig i un dels compromisos incorporats al Pla d’acció de govern 2023-2026 del Consell de Direcció i que s’ha pogut fer efectiva després de l’aprovació de la reforma de la Llei de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació.