L'UJI i Reciplasa renoven el conveni de la Càtedra Reciplasa de Gestió de Residus Urbans

03/02/2022 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, el president de Reciplasa, Ignasi Garcia, i la consellera delegada de Reciplasa, Carmen Ballester, han signat la renovació del conveni triennal de la Càtedra Reciplasa de Gestió de Residus Urbans de l’UJI, que continuarà dirigida pel catedràtic de Química Analítica i director de l'Institut Universitari de Plaguicides i Aigües (IUPA), Félix Hernández.

En el marc de la càtedra es contempla la realització de diferents activitats d'interès general com ara jornades, conferències, congressos, premis i concursos, que tenen com a objectiu la formació, el foment de la docència i la investigació, la difusió del coneixement i la innovació en el sector de gestió i tractament de residus sòlids urbans.

Entre aquestes activitats s'inclouen els Premis Càtedra Reciplasa al millor treball de fi de grau i de fi de màster; el concurs «Què fem amb el fem?» i les jornades del cicle «Gestió sostenible dels residus urbans. El valor del fem». El conveni de renovació de la Càtedra també contempla el desenvolupament de dos projectes de recerca: un sobre el control de microcontaminants orgànics a les aigües de l'entorn de la planta de Reciplasa, que executa el IUPA, i un altre sobre la catalogació de combustibles sòlids recuperats i la seua utilització en instal·lacions, que duu a terme el Grup de Recerca en Enginyeria de Residus (INGRES).

Com a novetat, també es convocarà la primera edició del premi «Iniciativa per a la millora de la gestió sostenible dels residus urbans», que s'atorgarà a treballs o propostes que suposen una millora de la gestió dels residus sòlids urbans i la protecció del medi ambient. El premi s'adreça a entitats o centres educatius d'ensenyament no universitari, així com associacions sense ànim de lucre i ajuntaments de poblacions menudes.

Així mateix, cal destacar l'increment en la dotació econòmica de la Càtedra per part de Reciplasa fins a un total de 40.000 euros anuals, destinats a la gestió i execució de totes aquestes activitats.

A l’acte de signatura del conveni també han assistit, per part de l’UJI, el vicerector de Planificació, Coordinació i Comunicació, Modesto Fabra; el vicerector d’Investigació i Transferència, Jesús Lancis; el vicerector adjunt de Transferència, Innovació i Emprenedoria, David Cabedo; el director de la Càtedra, Félix Hernández, i el coordinador del grup d’investigació INGRES, Antonio Gallardo, i per part de Reciplasa, el director tècnic, Fernando Albarrán.