La Universitat Jaume I inicia una campanya de donació per a beques i projectes d'investigació

30/11/2022 | SCP

La Universitat Jaume I, com a entitat beneficiària del mecenatge, ha posat en marxa una nova campanya de captació de fons orientada a aconseguir donacions per a beques i projectes d'investigació d'àmbit social.

El llançament d'aquesta iniciativa coincideix amb la celebració, a escala mundial cada 29 de novembre, del moviment global #GivingTuesday 2022 «Un dia per a donar», al qual l'UJI s'uneix al costat d'altres entitats no lucratives.

La campanya, sota el lema «Tu també hi sumes. Fes-te'n donant!», promou la col·laboració solidària de la comunitat universitària i de tota la ciutadania per a obtenir els recursos suficients per a reforçar el Fons de Beques de l'UJI i per a ampliar les línies de treball en tres projectes d'investigació relacionats amb el càncer i l'Alzheimer, dues malalties que afecten notablement la societat.

L'acció consta de quatre projectes. D'una banda, el Fons de Beques UJI té com a objectiu aconseguir recursos suficients per a atendre les necessitats que puga tenir estudiantat amb problemes econòmics o situacions sobrevingudes per a continuar els seus estudis universitaris.

Quant a l'àmbit científic, s'han creat tres fons per a desenvolupar projectes en Activitat Física i Oncologia, Biotecnologia contra l'Alzheimer i Prevenció del Càncer de Pell.

En l'àmbit de l'Activitat Física i Oncologia, el grup d'investigació multidisciplinària de la Càtedra d'Activitat Física i Oncologia «Fundació José Soriano Ramos», coordinat per Eladio J. Collado, té com a objectiu ampliar la investigació centrada en la capacitat de modulació i mitigació dels efectes secundaris dels tractaments oncològics a través de programes d'exercici físic especialitzat.

D'altra banda, la investigació en Biotecnologia contra l'Alzheimer, desenvolupada pel grup de Neurobiotecnologia coordinat per Ana María Sánchez, pretén contribuir al coneixement de les causes subjacents a la mort neuronal per a proporcionar noves dianes moleculars per al disseny de tractaments efectius contra l'Alzheimer amb eines biotecnològiques.

Finalment, el grup d'investigació Melanogen, liderat per Conrado Martínez, se centra a investigar les bases genètiques de la pigmentació humana i el càncer de pell. Concretament, analitzen els factors genètics i ambientals implicats en l'aparició de lesions cutànies, així com els mecanismes moleculars involucrats en la formació i progressió dels càncers cutanis.

Qualsevol persona o entitat pot col·laborar amb aquesta iniciativa a través dels formularis de donació que es troben en la web de la campanya: www.donacions.uji.es

Deduccions fiscals

Les persones físiques o jurídiques que contribuïsquen a la campanya de donació podran beneficiar-se de deduccions fiscals, que dependran de l'aportació realitzada.

En el cas de les persones contribuents de l'impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF), podran deduir-se de la quota íntegra el 80% de la donació si l'aportació és igual o inferior a 150 euros o, en el cas que siga superior, la deducció serà del 80% dels primers 150 euros i un 35% de la resta dels diners aportats. A més, també es poden deduir un 25% del tram autonòmic de l'IRPF, ja que els quatre projectes de la campanya han sigut declarats activitats científiques d'interès social per la Generalitat Valenciana.

Per tant, una persona física que realitze una donació de 150 € a la campanya, per exemple, podrà deduir-se fiscalment la totalitat de l'aportació realitzada.

Per a les empreses col·laboradores que realitzen una donació, els percentatges de deducció fiscal varien entre el 35% i el 40%, en funció de la col·laboració prèvia existent entre l'UJI i l'entitat col·laboradora.