La graduada de l’UJI Maria Prats Vidal guanya el premi ATRAE a la pel·lícula millor traduïda en la Mostra de València

14/11/2022 | SCP

Maria Prats Vidal, graduada en Traducció i Interpretació per la Universitat Jaume I, ha guanyat el premi de l’Associació de Traducció i Adaptació Audiovisual d’Espanya (ATRAE) a la Pel·lícula Millor Traduïda en la Mostra de València per la seua traducció del francès al valencià del film Les Pires, de les directores Lise Akoka i Romane Gueret.

El jurat d’ATRAE ha decidit atorgar el guardó a aquesta traducció «per la seua qualitat tant en la forma com en el contingut. La pel·lícula requeria molt de treball amb els registres, ja que inclou moltíssim diàleg entre xiquets, argot adolescent o un rap que comportava bastant dificultat. La naturalitat en les expressions triades en valencià, així com la qualitat ortotipogràfica i de segmentació dels subtítols, arredoneixen una traducció de premi».

Maria Prats Vidal ha estudiat el Grau en Traducció i Interpretació en la Universitat Jaume I i el Màster en Traducció Audiovisual en la Universitat Europea de València. Des d'aleshores, es dedica a traduir contingut audiovisual per a organismes com la Filmoteca de València i la cadena autonòmica À Punt. També ha traduït pel·lícules, curtmetratges i documentals per a festivals de cine, com ara el Festival Internacional de Cine de Xixón (FICX) o la Seminci (Setmana Internacional de Cine de Valladolid). L'any 2021 també va guanyar el premi ATRAE a la pel·lícula millor traduïda de la Mostra de València amb la pel·lícula Playlist, de la directora francesa Nine Antico.