La Universitat Jaume I presenta el llibre «Miedo contenido y silencio sumiso» de Víctor Vilanova al Menador

27/01/2022 | SCP

Publicacions de la Universitat Jaume I ha presentat el llibre Miedo contenido y silencio sumiso. La depuración del Magisterio en Castellón (1939-1943) de Víctor Vilanova Candau al Menador espai cultural. Amb aquesta publicació, s’ha iniciat el cicle de presentacions de sis títols de la col·lecció «Història i Memòria» que es duran a terme fins al mes de març.

La presentació de Miedo contenido y silencio sumiso ha comptat amb l’assistència de Carmen Lázaro, vicerectora de Cultura i Relacions Institucionals de l'UJI; Rosa Monlleó, fundadora de la col·lecció «Història i Memòria»; Hermini Segarra, membre de la Fundació Soler i Godes, i l’autor de l’obra.

En aquest llibre, Víctor Vilanova revela els mestres que van patir la repressió franquista i contribueix perquè es faça justícia sobre les víctimes i a una lectura moral del passat. D'aquesta manera, en rememorar les vivències dramàtiques del col·lectiu del magisteri, l’autor ha dut a terme un exercici de memòria democràtica, en aquest cas dels cossos docents, que servirà a les generacions actuals i futures per a honrar la memòria dels qui els van precedir i van lluitar per una renovació pedagògica, democràtica i progressista.

Presentació (YouTube)