La rectora Eva Alcón s'incorpora al Comité Permanent de Crue Universitats Espanyoles

27/09/2021 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, s'incorpora al Comité Permanent de Crue Universitats Espanyoles després d'haver liderat la Delegació per a Polítiques d'Igualtat des de la seua creació al maig de 2019. Alcón passa a integrar-se en l'òrgan de govern de Crue en un moment clau per al sistema universitari espanyol perquè s'estan abordant la nova Llei d'universitats i la reforma de la Llei de ciència i innovació.

En aquests dos anys, la Delegació per a Polítiques d'Igualtat dirigida per Alcón ha canalitzat les reivindicacions universitàries i ha sigut la interlocutora davant altres administracions per a promoure la perspectiva de gènere en totes les seues dimensions.

La pròrroga del sexenni viu d'investigació per maternitat; la coordinació amb ANECA per a incorporar la perspectiva de gènere en els plans d'estudi de graus i postgraus; l'estudi per a analitzar i mitigar la bretxa salarial entre el personal docent i investigador; el conveni amb Innovatia 8.3 per a promoure la innovació i l'emprenedoria de les dones i, més recentment, la incorporació de la perspectiva de gènere en l'avantprojecte de Llei orgànica del sistema universitari són algunes de les fites aconseguides en aquests mesos.

«Han sigut dos anys de treball molt exigent per a posar en marxa la Delegació per a Polítiques d'Igualtat, però també molt gratificant. M'ha permès conèixer molt més de prop la ingent labor que es realitza des de les unitats d'igualtat, els instituts d'estudis feministes i de gènere i els diversos grups d'investigació i, gràcies a aquest treball, poder sumar esforços des d'un àmbit més institucional per a aconseguir que les universitats siguen cada vegada més igualitàries», ha apuntat la rectora de l'UJI.

Alcón ha destacat que «aquesta experiència suposa un valor afegit per a les meues noves responsabilitats en el Comité Permanent de Crue Universitats Espanyoles» i ha assumit aquesta designació com «una oportunitat de continuar treballant en favor d'un sistema universitari fort i que puga desplegar, en les millors condicions possibles, tot el seu potencial com a palanca de transformació social i econòmica». Per això, ha agraït al president de Crue Universitats Espanyoles, José Carlos Gómez Villamandos, la confiança dipositada tant com a delegada d'Igualtat com ara en la nova etapa en el Comité Permanent.

Finalment, Alcón també ha tingut paraules per a la rectora de la Universitat de Huelva, María Antonia Peña, la nova delegada per a Polítiques d'Igualtat de Crue Universitats Espanyoles, de qui ha destacat el seu compromís ferm amb la igualtat de gènere i s'ha mostrat convençuda que contribuirà a continuar enfortint aquest valor com a eix transversal del sistema universitari, com ha quedat recollit en l'estratègia Universitat 2030.