L’ANECA i l’AVAP renoven la certificació del model DOCENTIA-UJI

08/09/2021 | SCP

L'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) i l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP) han renovat la certificació del model DOCENTIA-UJI d'avaluació de l'activitat docent del professorat de la Universitat Jaume I.

Aquesta certificació, expedida per les dues agències de qualitat, serà vàlida durant els dos pròxims cursos acadèmics i podrà estendre's durant cinc anys més sempre que es complisquen les condicions recollides en l'informe emès el juliol passat per part de l'ANECA i l'AVAP, després que la comissió d'avaluació de les agències visitara l'UJI.

La visita externa de la comissió nomenada per l’ANECA i l’AVAP per al procés d'avaluació de la certificació es va realitzar de manera virtual el passat mes de juny i va consistir en diferents audiències, segons els criteris establits per l’ANECA, en la qual els membres de la Universitat Jaume I van respondre a les qüestions plantejades per la comissió. Així mateix, es van facilitar altres evidències addicionals sobre el procés i els resultats del Programa DOCENTIA. Després de la visita de certificació, la comissió va emetre la valoració global de favorable per a la renovació de la certificació.

Implantació i seguiment del model DOCENTIA-UJI

La Universitat Jaume I va rebre l'octubre de 2015 la certificació de la implantació del model DOCENTIA-UJI per part de l’ANECA, vàlida durant cinc anys. Aquest model estava basat en el programa DOCENTIA de l'ANECA que es va iniciar l'any 2007.

Des de la implantació de DOCENTIA-UJI, la Jaume I ha elaborat informes de seguiment sobre l'aplicació del model d'avaluació en cada curs acadèmic, uns informes que són públics i que s'han enviat a l’AVAP.

El novembre de 2019, l'UJI va consolidar la seua Normativa d'avaluació de l'activitat docent del professorat, amb diferents modificacions. Un dels canvis més visibles va ser la modificació del procediment d'administració de les enquestes a l'estudiantat, que va passar d'un sistema presencial en la seua majoria a un sistema telemàtic generalitzat.