L’UJI fomenta la mobilitat sostenible amb la instal·lació de pàrquings vigilats per a bicicletes i patinets

09/07/2021 | SCP

La Universitat Jaume I ha instal·lat cinc pàrquings vigilats per a bicicletes i patinets al campus amb l’objectiu de fomentar la mobilitat sostenible, una iniciativa impulsada a través del Vicerectorat de Campus i Vida Saludable.

Els pàrquings, que estan situats en els quatre centres i al costat de la Biblioteca, tenen una capacitat per a 16 bicicletes o patinets i estan preparats per a la càrrega de bateries de vehicles elèctrics. A més, per tal que els vehicles estiguen segurs, les instal·lacions compten amb videovigilància i un sistema d’accés mitjançant la targeta universitària, que es gestionarà a través del Servei d’Esports.

La rectora de l’UJI ha visitat aquestes noves instal·lacions acompanyada de la vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez; el director del Servei d’Esports, Carlos Hernando; el comissionat de la rectora per a l’adaptació a la nova normalitat, Vicente Cervera; el director de l’Oficina Tècnica d’Obres i Projectes, José Roger, i el tècnic de gestió mediambiental de l’Oficina de Prevenció i Gestió Mediambiental, Javier Calbo.

La rectora ha valorat la posada en marxa dels pàrquings elèctrics i videovigilats «per a fomentar una mobilitat més respectuosa en els desplaçaments a la Universitat dins d’una estratègia global per a potenciar la sostenibilitat del campus».

L’accés a aquests espais està habilitat de forma exclusiva per a tota la comunitat universitària (estudiantat, personal docent i investigador i personal d’administració i serveis). Per a accedir als pàrquings de bicicletes, la persona usuària ha d’habilitar la seua targeta UJI a través de la pàgina web del Servei d’Esports.