11/07/2021 | SCP

La Universitat Jaume I ha rebut amb satisfacció l’aprovació per part del Ple del Consell de la reforma dels Estatuts de l’UJI per a adaptar-los a les regulacions posteriors i ajustar-los a les necessitats de la Universitat així com de l’aprovació del protocol general entre la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, i la Jaume I per a la construcció en els terrenys del parc científic de l'UJI d'un centre d'innovació en matèria de formació del professorat.

La reforma dels Estatuts afecta a part de l'articulat d’aquestos i es duu a terme amb la finalitat d'adaptar-los a regulacions normatives posteriors a la seua aprovació i renovar el funcionament institucional d'alguns òrgans, instituts i fundacions universitàries.

Alguns aspectes d'aquesta reforma fan referència al professorat amb vinculació permanent per a la possibilitat de presentar-se a determinats càrrecs universitaris. També, s'ha necessitat introduir la regulació bàsica de l'Escola de Doctorat en els Estatuts que regulen de manera detallada el seu propi reglament.

Altres accions emmarcades en aquesta aprovació implica la modificació de la composició del Consell de Govern o les juntes del centre, la Sindicatura de greuges, entre altres reformes.

Cal destacar l'actualització de l'estructura orgànica i la composició de les fundacions i les entitats amb personalitat jurídica pròpia.

Comissió per a impulsar el Centre d'Innovació Educativa i Tecnologies Digitals
D’altra banda, amb l’aprovació del protocol general entre la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i la universitat pública de Castelló per a la construcció en els terrenys del parc científic de l'UJI d'un centre d'innovació en matèria de formació del professorat, es dona forma a l'acord al qual arribaren el febrer passat ambdues institucions per a impulsar la creació al campus del Riu Sec del Centre d'Innovació Educativa i Tecnologies Digitals.

L'objecte d'aquest protocol és constituir una comissió mixta entre la Conselleria d'Educació i la Universitat Jaume I que definisca les necessitats del futur Centre d'Innovació Educativa i Tecnologies digitals del parc científic de la Universitat Jaume I, així com recollir la voluntat d'ambdues parts de tramitar un conveni que concrete el finançament per a l'execució de l'obra.

El centre es destinarà a fomentar la innovació educativa i la formació, la investigació i la transferència del coneixement en l'àmbit de les ciències de l'educació. També acollirà els CEFIRE territorial de Castelló i específic d'àmbit artisticoexpressiu.

Igualment, allotjarà les unitats administratives i els grups d'investigació de l'UJI relacionats amb les ciències de l'educació i la formació del professorat que s'acorde mútuament amb la finalitat d'afavorir la innovació i la transferència de coneixement en matèria de formació del professorat.