Castellón Global Program presenta les nou empreses de la província seleccionades per a la seua novena edició Espaitec i la Diputació de Castelló han celebrat al costat de les empreses seleccionades i l'equip de formació i mentorització la presentació de la novena edició de Castellón Global Program, programa de creixement empresarial referència en l'àmbit provincial

17/05/2021 | SCP

El diputat provincial de Promoció Econòmica, Ocupació i Internacionalització, Pau Ferrando, el vicerector adjunt de Transferència, Innovació i Emprenedoria de la Universitat Jaume I, David Cabedo, i el gerent de la Fundació General de l'UJI i director d'Espaitec, Juan Antonio Bertolín, han inaugurat aquest matí l'acte de presentació de la novena edició del programa de creixement empresarial Castellón Global Program impulsat per Espaitec, Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I, en col·laboració amb la Diputació de Castelló.

Pau Ferrando ha felicitat les empreses participants en el programa per la «valentia» que es desprén, segons ha dit, «del seu interés per continuar coneixent i per fer créixer la vostra idea de negoci». Quant a la col·laboració de la Diputació de Castelló en el programa, el diputat provincial ha expressat que «resulta totalment necessari invertir en transferència», ja que «les institucions públiques hem de ser motor econòmic i fer el possible per a donar impuls a les persones emprenedores que tenen la voluntat de dinamitzar l'economia i de generar llocs de treball de qualitat en tots els punts de la província». Per això, Ferrando confia que «aquestes sessions tindran molt prompte un retorn en el benestar de la nostra població i en la salut del nostre teixit productiu».

Per part seua, David Cabedo, ha agraït a la Diputació de Castelló la confiança dipositada novament en Espaitec i la Universitat Jaume I per a dur a terme Castellón Global Program, programa que ha ajudat fins a l'actualitat a 77 empreses de la província a acostar-se a l'UJI, centre de referència en generació de coneixement i innovació. El vicerector adjunt també ha donat «l'enhorabona a les nou empreses seleccionades pel comité avaluador entre els 28 projectes empresarials inscrits al programa». Per a finalitzar, Cabedo ha ressaltat que «per segon any consecutiu es farà la formació de manera virtual, amb vuit sessions formatives centrades en els elements essencials per a l'empresa, com són màrqueting, finances, comunicació i internacionalització; juntament amb sessions de mentorització amb experts referents que faran costat a les empreses en els seus reptes i pla de creixement».

L'acte s'ha realitzat en format virtual i simultàniament ha sigut retransmés en directe pel canal de Youtube d'Espaitec. A més de les entitats organitzadores, la sessió en línia ha comptat amb l'equip de formació i mentorització del programa juntament amb les nou empreses seleccionades, les quals operen en set sectors diferents d'activitat i estan situades en cinc municipis diferents de la província.

Empreses de la novena edició de CGP

Les empreses de recent creació que han sigut seleccionades són: Productes Naturals Els Ports (sector agroalimentari, La Mata), Abervian (sector energia, Castelló), Comunidad Energética (sector energia, Segorbe), Controldrop (sector indústria, Vall d'Alba), Elecosystems (sector transport, Castelló) i SEVI Systems (sector TIC, Vila-real). A aquesta llista cal sumar tres empreses consolidades en cerca d'innovació: Embalajes La Plana (sector embalatge, Castelló), Gestión Ecosistemas Agrícolas (sector serveis, Castelló) i AticSoft (sector TIC, Castelló).

Aquestes nou han sigut les empreses seleccionades de les 28 candidates que s'han presentat a aquesta edició de Castelló Global Program. Un any més, es demostra el gran interès del teixit empresarial més innovador de la província per a participar en un programa consolidat d'acceleració i creixement empresarial.

Les empreses rebran formació específica fins al mes de setembre en aspectes que van des del màrqueting fins a les finances, passant per la comunicació i la internacionalització, entre altres temàtiques. Tot això acompanyat d'una mentorització personalitzada des del primer dia que els ajudarà a crear el seu Pla de Creixement Empresarial Personalitzat i que presentaran el 5 de novembre.

Novetats de la novena edició de CGP

Juan Antonio Bertolín ha presentat les principals novetats de la novena edició que se centren en un nou programa formatiu amb nous docents, la prestació del servei d'informació i consultoria d'Ajudes Públiques, l'impuls al Club d'Empreses CGP i el llançament de la primera Escola de Business Angels CGP. En la part formativa, s'han optimitzat els mòduls formatius per a acostar totes les àrees de l'empresa al creixement i la innovació, afermant el mòdul específic de generació d'innovació amb metodologies Design Thinking. Quant a l'Escola de Business Angels CGP, és la principal aposta de l'organització per a aquesta nova edició, per a aportar tant a actuals com a futurs inversors d'empreses consolidades o start-up de la província de Castelló formació en el procés d'inversió afavorint les eines per a la creació d'una comunitat d'inversors.

Cal destacar que durant la novena edició del programa empresarial es realitzaran un conjunt d'accions de formació i seminaris d'innovació que formen part de les accions previstes per a dinamitzar el Club d'Empreses Castellón Global Program. En destaquen Innovatossals, lloc de trobada de professionals experts en innovació, de diferents sectors de tot el país, que aportaran la seua experiència en els seus respectius sectors empresarials, així com en projectes de col·laboració amb universitats en matèries de transferència de coneixement i tecnologia, compartint la seua visió amb les empreses de la província de Castelló.

Els avanços del programa i la informació dels pròxims esdeveniments es poden consultar en la web http://www.castellonglobalprogram.com.