La Càtedra FACSA–UJI lliura els seus premis a les millors recerques acadèmiques aplicades al cicle integral de l'aigua

16/04/2021 | SCP

La Càtedra FACSA d'Innovació en el Cicle Integral de l'Aigua de la Universitat Jaume I de Castelló ha celebrat, en línia, l'acte de lliurament de la quarta edició dels seus Premis als Millors Treballs de Final de Grau, Final de Màster i Tesi Doctoral relacionats amb el cicle integral de l'aigua. Aquest ha estat presentat pel director de la Càtedra, Sergio Xiva, i el president de FACSA, Enrique Gimeno, els qui ha coincidit en la importància d'invertir en recerca, innovació i tecnologia per a garantir el futur de l'aigua.

Chiva ha valorat el paper d'aquests premis per a reconèixer a joves que inicien la seua carrera en la investigació i que veuen el sector de l'aigua com un àmbit amb grans oportunitats de desenvolupament i creixement. De la mateixa manera, ha destacat la qualitat dels treballs premiats que han sigut seleccionats entre els molts presentats en l'àmbit nacional i ha declarat que «saber que els tres premiats segueixen les seues carreres investigadores ens alegra i ens reafirma en la importància de valorar el potencial de joves talents que prompte lideraran la innovació tecnològica del sector». Per la seua part, Gimeno ha ressaltat el paper d'aquests guardons com una mostra més de la importància d'invertir en les persones, el gran actiu que fa progressar la societat. Uns premis que segons ha manifestat «s'han convertit en un punt de trobada i diàleg a l'hora de proposar solucions innovadores que ens permeten continuar avançant i respondre amb eficàcia als reptes futurs que planteja la gestió del cicle integral de l'aigua».

Tot seguit, ha tingut lloc la intervenció del convidat d'honor Raúl Muñoz Torre, catedràtic de Tecnologies del Medi Ambient en el Departament d'Enginyeria Química i Tecnologia del Medi Ambient de la Universitat de Valladolid, que ha centrat la seua ponència en els processos de microalgues com a plataforma per a la millora de l'eficiència energètica i ambiental en EDARS.

Després s'ha procedit al lliurament dels premis que, en aquesta quarta edició, han recaigut en Josué González Camejo en la categoria de Tesi Doctoral, gràcies al seu treball «Evaluación de la tecnología de fotobiorreactor de membrana de panel plano para el tratamiento de aguas residuales: aplicación exterior para tratar el efluente de un biorreactor de membrana anaeróbica»; en Marta Fernández Gatell en la categoria de Treball Final de Màster pel seu projecte «La señal bioelectroquímica producida por una pila microbiana como indicador de la actividad bacteriana durante el tratamiento de las aguas residuales», així com en Raúl Boix Pérez pel seu Treball Final de Grau «Nuevos fotocatalizadores activos bajo luz solar para degradación de contaminantes orgánicos persistentes en aguas residuales».

A continuació, ha tingut lloc un interessant col·loqui amb els guanyadors i s'ha procedit a l'anunci de la nova convocatòria dels premis.

Sobre la Càtedra

La Càtedra FACSA de l'UJI va nàixer en 2015 amb l'objectiu de fomentar la formació, la recerca, la difusió de coneixement i la R+D en la gestió del cicle integral de l'aigua, així com facilitar la col·laboració entre els àmbits professional i docent. Des dels seus orígens fins a l'actualitat ha organitzat 11 jornades, 23 seminaris i 16 cursos a escala nacional entre altres cites, a més de sumar prop de 300 hores de formació en actiu i promoure nombroses recerques i beques en aquest àmbit.