L'estudiant del Màster en Cooperació al Desenvolupament Diego Fernando Hidalgo, guardonat amb el II Premi UJI Compromís Social – Banco Santander El treball premiat planteja una innovació social en el sector financer a través del disseny d'una emissió de bons verds per a bancs de països en desenvolupament

18/01/2021 | SCP

Diego Fernando Hidalgo Oñate, estudiant del Màster Universitari en Cooperació al Desenvolupament de la Universitat Jaume I, ha sigut recentment guardonat amb el II Premi UJI Compromís Social – Banco Santander en la modalitat de Treballs de Fi de Màster.

El treball premiat, dirigit per la professora Iluminada Fuertes i titulat «Emisión de bonos verdes como estrategia de financiamiento para la mitigación del cambio climático. Aplicación de la metodología Human-Centered Design en la Corporación Financiera Nacional de Ecuador», desplega la metodologia de disseny participatiu basat en l'usuari per al disseny d’una emissió de bons verds en la Corporació Financera Nacional, el banc de desenvolupament de l'Equador.

El treball presentat planteja la innovació social en el sector financer a través de la proposta d'accés a una nova font de finançament per als bancs dels països en desenvolupament, els recursos del qual estan destinats a finançar projectes ambientals alineats amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible.

La metodologia seguida en el treball final de màster va incloure entrevistes en profunditat a un panell d'experts; l'estructuració de línies de crèdit verdes i l'especificació de les característiques de l'emissió de bons verds, així com el plantejament d'un full de ruta de l'emissió. Entre els principals resultats, es va obtindre com a producte financer l'emissió de bons verds com una nova font de finançament per a la banca. Complementàriament, es van analitzar les línies de crèdit per a finançar maquinària ecoeficient i construcció sostenible, les consideracions de vinculació amb la política pública i les perspectives de l'emissió de bons verds com a mecanisme de finançament per a la mitigació del canvi climàtic.