Espaitec llança la web del projecte UJI.>LAB El projecte UJI.>LAB d’Espaitec estrena pàgina web, www.ujilab.uji.es, per a continuar amb el seu objectiu de proporcionar a la comunitat universitària un entorn idoni i innovador per a cocrear.

23/07/2020 | SCP

El projecte UJI.>LAB posa a la disposició d'estudiants, professors i grups d'investigació de la Universitat Jaume I una plataforma per a dinamitzar la generació d'idees innovadores, vinculada al paradigma repte-solució, amb una estratègia multidisciplinària, és a dir, sota un prisma de 360º. Per a això incorpora un conjunt de mecanismes que permetran materialitzar les propostes de la comunitat universitària, com per exemple el FabLab, un entorn per al prototipatge de projectes que tinguen com a resultat un producte tangible. Per a aconseguir-ho es compta amb la tecnologia més avançada en impressores 3D, impressores de resina, talladores làser, traçadors de tall, CNC de precisió i CNC per a grans formats.

La plataforma UJI.>LAB facilitarà la implementació de projectes cocreatius, és a dir, projectes en els quals s'incorpora l'usuari final en el disseny, bé a través de treballs de final de grau (TFG) o treballs de final de màster (TFM) o projectes d'una altra índole, incorporant les més innovadores metodologies impulsades per la European Network of Living Labs (ENOLL), de la qual Espaitec forma part de la junta directiva des de 2011.

La posada en marxa del projecte UJI.>LAB ha sigut possible gràcies al finançament de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) en la seua primera fase durant l'any 2019, i a l'Agència Valenciana de la Innovació (AVI) en la segona fase que ha començat enguany.