L’UJI convoca una beca d’investigació en record del professor Juan Murga Clausell

20/07/2020 | SCP

La Universitat Jaume I convocarà per al pròxim curs acadèmic una nova edició de la beca d’investigació Juan Murga Clausell, professor de l’UJI del Departament de Química Orgànica i Inorgànica, que va faltar el 15 de febrer de 2019 i que hauria complit avui 50 anys.

La beca, que s’ha concedit per primera vegada aquest curs acadèmic, està dirigida a l’estudiantat del Màster en Química Aplicada i Farmacològica, del qual Juan Murga era el coordinador. Cal destacar que la beca és possible gràcies a les donacions dels companys i companyes dels departaments de Química Orgànica i Inorgànica i de Química Física i Analítica Rosa Llusar, Miguel Carda, Sixte Safont, Mónica Oliva, Juan Andrés i Beatriu Escuder, així com de la dona de Juan Murga, la professora Eva Falomir. Les donacions ascendeixen a un total de 2.000 euros i permeten finançar 4 mesos d’aquesta beca d’iniciació a la investigació bàsica en càncer dins del grup Joining Medicine and Chemistry.

Aquest curs acadèmic, la beca s’ha concedit a l’estudiant del Màster Sara Espejo Jurado que ha iniciat l’1 de juliol les seues tasques d’investigació als laboratoris de l’UJI, tutoritzada per la professora Eva Falomir.

Juan Murga Clausell es va doctorar en Química a la Universitat Jaume I l’any 1996. Durant els anys 1997-2000 va ser contractat com a professor associat a l’UJI i en els anys 2000 i 2001 va realitzar una estada postdoctoral com a becari Marie Curie a l’Institut Max-Plank a Mülheim (Alemanya). En acabar la seua estada postdoctoral va aconseguir una beca Ramón i Cajal que va abastar els anys 2001-2006, durant els quals va dur a terme la seua tasca investigadora a l’UJI. En l’any 2007 va aconseguir l’habilitació a professor titular d’universitat i del 2007 al 2010 va ser contractat com a investigador per l’UJI. En 2010 va aconseguir la plaça de professor titular de Química Orgànica en el Departament de Química Inorgànica i Orgànica de l’UJI.

La seua tasca investigadora es va centrar en dos vessants: d’una banda, el desenvolupament de metodologies sintètiques i la seua aplicació en la síntesi de productes naturals amb accions biològiques i, d’altra, en la síntesi i avaluació biològica de compostos amb activitat anticàncer.

Juan Murga va publicar un total de 90 articles científics, va ser coautor de 93 comunicacions a congressos, va participar en el desenvolupament de 24 projectes d’investigació i va dirigir 8 tesis doctorals.