La rectora de l'UJI expressa la «total col·laboració» amb el Ministeri d'Universitats per a avançar en igualtat

02/07/2020 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I i delegada de la Presidència de CRUE per a Polítiques d'Igualtat, Eva Alcón, ha expressat la «total col·laboració» amb el Ministeri d'Universitats per a «avançar en igualtat» després de la constitució de la Mesa de Gènere i Universitats.

L'objectiu d'aquesta Mesa de Gènere i Universitats és establir un espai de debat i reflexió sobre les polítiques de gènere que implemente i desenvolupe el Ministeri d'Universitats. En aquest sentit, assenyalen que l'aposta passa per incorporar la perspectiva de gènere en les normatives que impulse el Ministeri d'Universitats, consolidar el principi d'igualtat en els ensenyaments universitaris i promoure actuacions específiques que es requerisquen de manera urgent per a incidir en l'avanç de la igualtat de gènere.

La taula, segons han explicat des de la cartera que dirigeix Manuel Castells, està composta de manera diversa per persones expertes a títol individual, representants del Ministeri d'Universitats, representants del Ministeri d'Igualtat i també del Ministeri de Ciència i Innovació.

A més, també compta amb representants de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA), CRUE Igualtat, encapçalada per la rectora Eva Alcón, i de l'Associació Estatal de Dones Investigadores i Tecnòlogues. De manera puntual, quan la mateixa taula ho considere necessari, es convidarà altres persones expertes per a enriquir encara més la composició actual de la taula.

Alcón ha aprofitat aquesta reunió per a traslladar la proposta de conveni a subscriure entre CRUE, l'agència d'avaluació ANECA i el Ministeri d'Universitats per a analitzar la bretxa salarial en les universitats, un dels acords assolits en la reunió mantinguda per la delegada de CRUE per a Polítiques d'Igualtat i la directora de l'ANECA, Mercedes Siles, el mes d'abril passat.