Més de 130 docents de l'UJI posen el valor l'esforç per a implementar la virtualitat en els processos d'ensenyament-aprenentatge durant la pandèmia El Grup d'Innovació Educativa GIE TEAM ha organitzat la quarta edició de les Jornades DIMEU

03/07/2020 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Les «IV Jornades DIMEU: Dispositius mòbils en l'educació universitària. Camí cap a la virtualitat a la Universitat Jaume I», organitzades pel Grup d'Innovació Educativa GIE TEAM, s'han centrat en aquesta edició en l'esforç fet per l'UJI i el seu professorat per a implementar la virtualitat en els seus processos d'ensenyament-aprenentatge durant el segon semestre d'enguany, davant la situació d'emergència sanitària derivada del COVID-19.

Aquestes jornades, celebrades de forma totalment virtual, han reunit més de 130 docents de l'UJI i han comptat amb 12 ponents procedents de diferents unitats i serveis de la Universitat Jaume I i professorat dels quatre centres, a més d'alumnat de grau i màster, per a donar el seu punt de vista i traslladar com han viscut aquesta situació de virtualització de la docència.

La inauguració ha sigut a càrrec de Teresa Vallet, directora del Grup d'Innovació Educativa GIE-TEAM, i Ximo Beltrán, vicerector adjunt d'Estudis i Docència. A continuació, les jornades s'han estructurat en quatre taules de debat.

La primera d'elles, sota el títol «Mesa institucional: Esforç realitzat a l'UJI per a implementar la virtualitat en els seus processos d'ensenyament-aprenentatge» i moderada per Teresa Vallet, ha comptat amb la participació de Francesc Esteve, comissionat de la rectora per a la Coordinació del Gabinet de Rectorat i l'Impuls Digital que ha parlat sobre el projecte UJI Digital; Jordi Adell, director del Centre d'Educació i Noves Tecnologies, que ha resumit la tasca del CENT en aquesta situació generada per la COVID-19; Ricardo Borillo, membre de la Unitat d'Anàlisi i Desenvolupament en Tecnologies de la Informació, que ha explicat la tasca d'aquesta unitat, i José Miguel Castellet, director del Servei d'Informàtica, que ha parlat sobre la labor duta a terme per aquest servei.

La segona i tercera taula s'han centrat en posar en valor la labor dels docents de l'UJI, amb experiències del professorat en aquesta universitat. La segona taula, moderada per Teresa Martínez, del GIE-TEAM, ha comptat amb quatre experiències: el grup d'Ángel Barragán, Joaquín Navarro i Adrián Mota, de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals (ESTCE), amb la ponència «Virtualització de l'assignatura 'Ampliació d'Energies Renovables'»; el grup d'Arantzazu Vicente, de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques (FCJE) amb la ponència «Del motor de gasolina a l'elèctric ('de la necessitat, virtut')»; el grup de Mamen Pastor, de la Facultat de Ciències de la Salut (FCS) que ha tractat sobre la «Docència no presencial asíncrona recolzada en la tutorització: Avantatges i inconvenients per a l'aprenentatge teoricopràctic en grups de grandària intermèdia», i el grup de Eloísa Ens, Tamer Al Najjar, Dora Sales, Susana Miquel i Emma Gómez, de la Facultat de Ciències Humanes i Socials (FCHS), amb la seua ponència «Viatge a la docència a distància: #Seguimosdesdecasa».

La tercera taula, moderada per Edurne Zubiria, del GIE-TEAM, ha comptat també amb quatre intervencions: la primera d'elles a càrrec d'Ilu Vallet i Toni Vallet, de la FCJE amb la ponència «Com ser associat i no morir en l'intent de la virtualització»; el grup de Merche Marqués, José Manuel Badia i Gregorio Quintana, de la ESTCE, amb la ponència «Millores en l'avaluació contínua i formativa: cap al mastery learning»; el grup d'Aida Sanahuja i Alicia Benet, de la FCHS amb la intervenció «Aprenent Didàctica General des d'una mirada inclusiva i col·laborativa. Una experiència de docència compartida», i amb Antonio Grandío, de la FCJE que ha tractat sobre «Atenció Plena (Mindfulness) i Aprenentatge Virtual Guiat».

L'última de les taules redones ha comptat amb estudiantat de l'UJI per a conéixer de primera mà com ha viscut el procés de virtualització de l'ensenyament. Aquesta taula ha estat moderada per Merche Marqués i Ilu Vallet, del GIE-TEAM, i ha comptat amb la participació d'Andrei Serbanescu del Doble Grau en Administració d'Empreses i Dret, Meriam El Khadir del Grau en Administració d'Empreses, Bogdan Marian Ionel Ciotoracu del Grau en Infermeria i Darius Ionut Abrudan del Grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs.

Les jornades han acabat amb un bloc de conclusions, de la mà Inma Bel i Víctor del Corte del GIE -TEAM.

Aquestes jornades han comptat amb el suport de la Unitat de Formació i Innovació Educativa (UFIE), a través de la seua convocatòria d'ajudes a la innovació educativa de la Universitat Jaume I per a l'any 2020.

GIE TEAM és un Grup d'Innovació Educativa de la Universitat Jaume I, creat amb l'objectiu de treballar en tres àrees: Tecnologia, Equips i Activitats Motivadores (TEAM) i està format per Teresa Vallet, Teresa Martínez, Ilu Vallet, Edurne Zubiria i Víctor del Corte del Departament d'Administració d'Empreses i Màrqueting, per Merche Marqués del Departament d'Enginyeria i Ciència dels Computadors – Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial de la Universitat Jaume I i per la professora Inma Bel, del Departament de Finances i Comptabilitat de la Universitat de València.

Mitjançant l'organització d'aquestes jornades, el GIE TEAM cerca contribuir a la millora de l'activitat docent i ajudar a l'expansió del coneixement a través de l'intercanvi d'experiències dins de la comunitat educativa a nivell nacional i internacional. Al llarg de tot el programa es persegueix donar suport a les accions docents realitzades a l'aula universitària i no universitària per a la millora del procés d'aprenentatge que comporten una innovació metodològica, així com el desenvolupament i utilització de tecnologies com a recursos didàctics.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions