El Servei d'Esports de l'UJI obrirà també en horari de vesprada per a atendre els seus usuaris i usuàries

06/07/2020 | SCP

La Universitat Jaume I continua ampliant la seua oferta de serveis a la comunitat universitària en el retorn gradual a l’activitat presencial i, a partir del 6 de juliol, augmentarà l'horari de les instal·lacions esportives davant la demanda d'usuaris i usuàries que han acudit durant aquest primer mes de reobertura de les instal·lacions a l'aire lliure. Així, a la franja horària de matí, de 9 a 13 hores, se sumarà una altra franja en horari de vesprada que anirà de 17 a 21 hores. Aquest horari de vesprada permetrà una neteja a fons de les instal·lacions entre la franja de matí i vesprada, factor imprescindible durant la COVID-19 i, sobretot, evitar les altes temperatures per a practicar esport.

Durant aquest mes, la zona a l'aire lliure ha registrat un ús de gairebé 100 persones i cal destacar també que l'autoritat portuària de Castelló hi ha dut a terme les proves esportives d'algun dels seus processos selectius. Pel que fa a la zona de raquetes, ha sigut sens dubte la que ha tingut una afluència més gran de gent per tal de jugar-hi a tenis o pàdel amb prop de 400 usos.

A més a més, les zones de raquetes i d'aire lliure han acollit no sols usuaris i usuàries, sinó també alguns clubs i empreses esportives de la província que han retornat als seus entrenaments. Els clubs i empreses esportives normalment lloguen instal·lacions com els camps de futbol de la universitat per als seus entrenaments o en època estival per tal de fer-hi els seus campus esportius.

Quant a les instal·lacions esportives cobertes, com són la piscina i el pavelló poliesportiu, la Universitat ha aprofitat per a fer-hi tasques de manteniment i reparació, tasques que durant el curs i amb la gran quantitat d'afluència que suporten aquestes instal·lacions eren prou dificultoses. D'aquesta forma el buidatge, de la piscina per tal de netejar i reparar o el canvi d'una de les pistes de futbol sala del pavelló ha estat possible durant la pandèmia.

Per últim, cal destacar també la bona acollida que ha tingut la targeta esportiva COVID-19 amb més de 50 noves targetes que, sobretot, ha tret l'estudiantat. Aquesta targeta l'ha posat en marxa el Servei d'Esports per a totes aquelles persones de la comunitat universitària que volen fer ús de les instal·lacions esportives de manera gratuïta i que després del període d'inactivitat provocat per la pandèmia semblava imprescindible. Així, aquestes noves targetes se sumen a les més de 4.000, entre targetes i abonaments, que actualment té actives el Servei d'Esports.