Espaitec reuneix empreses i grups d'investigació de l'UJI en una jornada d'innovació i tecnologia

11/06/2020 | SCP

El Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I de Castelló (Espaitec)  ha reunit empreses i grups d'investigació en la Jornada d'Innovació i Tecnologia: I Trobada Virtual celebrada dimecres 10 de juny de 2020. La jornada ha sigut inaugurada per Jesús Lancis, vicerector d'Investigació i Transferència de l'UJI, qui ha estat acompanyat en la taula per Juan Antonio Bertolín, director d’Espaitec.

En la primera part de la jornada, han participat Ismael Rodrigo, director de l'Oficina de Cooperació en Recerca i Desenvolupament Tecnològic (OCIT); Vicente Sanz, investigador de l’Institut de Tecnologia Ceràmica, i Javier Muñoz, Purchasing and Development Manager de l'empresa Lamidecor. Ismael Rodrigo ha dibuixat una panoràmica del mapa d'ajudes a les quals es pot accedir per a dur a terme projectes conjunts entre empreses i grups d'investigació. Per part seua, Vicente Sanz i Javier Muñoz han parlat de les seues respectives experiències reeixides de col·laboració entre empreses i universitat, en el camp de la innovació.

En la segona part de la jornada, les empreses d’Espaitec han pogut mantenir trobades bilaterals amb grups d'investigació de l’UJI, amb l'objectiu de generar col·laboracions conjuntes que desemboquen en solucions innovadores que puguen donar resposta als reptes que tenen plantejats les empreses en la situació actual que estem vivint.

En la jornada han participat 4TIC, ACTUALMED, FOODRATION4ALL, CIDET, I-CARE, INNOVA MAQUINÀRIA, NAYAR SYSTEMS, PRADES MOVIMIENTO DE TIERRAS, SEMANTICBOTS i THE LOGIC VALUE. Es tracta d'empreses vinculades o instal·lades a Espaitec que desenvolupen la seua activitat innovadora en diferents àmbits d'actuació: blockchain, e-learning, impacte social, ciències de la salut, indústria 4.0, bots conversacionals i nanotecnologia. Els responsables d'aquestes empreses van mantenir reunions de treball, prèvies a la jornada, amb personal tècnic de la unitat de transferència de la universitat, reunions en les quals es van perfilar els reptes a què s'enfronten les empreses i es van perfilar els grups d'investigació amb què podrien col·laborar per a escometre'ls.

Pel que fa als grups d'investigació de l'UJI, han participat en la jornada IMK - Innovació en Màrqueting, IDOCE - Innovació i Desenvolupament i Avaluació de Competències en Educació, SOCIAL INNOVA - Innovació Social i Desenvolupament Humà/ IIDL, GIANT - Research Group on Machine Learning for Smart Environments, GROC-UJI - Grup de Recerca d'Òptica, FYS - Fotoquímica i Sensors, GEOTEC - Geospatial Technologies Research Group. FACES - Finances, Comptabilitat i Dimensions de l'Economia Social, IRIS - Integració i Reenginyeria de Sistemes, TECASOS - Technology, Quality and Sustainability in Construction, Riscos Ambientals i Laborals, Polímers i Materials Avançats i INIT - Institut de Noves Tecnologies de la Imatge.