Espaitec clausura el Bootcamp X Entrepreneurship 2020 amb la participació de 13 projectes

16/06/2020 | SCP

El programa d'emprenedoria Bootcamp X Entrepreneurship, iniciativa promoguda per Espaitec, Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I, en col·laboració amb l'acceleradora Social Nest Foundation, i dirigida a tota la comunitat universitària que tinguera una idea d'emprenedoria, va clausurar el 12 de juny la seua segona edició.

En aquesta edició han participat 13 idees de projectes empresarials promoguts per alumnat (grau, postgrau i Escola de Doctorat), personal docent i investigador (PDI), personal d'administració i serveis (PAS) i Alumni SAUJI de la Universitat Jaume I. Dels 13 projectes seleccionats vuit estan promoguts per l'alumnat, tres per integrants d'Alumni SAUJI, un per personal investigador i un per personal d'administració i serveis.

Entre les idees treballades a través del Bootcamp X Entrepreneurship es troben projectes basats en la formació en temes d'igualtat i feminisme, formació viària, l'adquisició d'immobles tenint com a referència el model de negoci del sector automòbil, blockchain, gestió intel·ligent de l'energia, aforament en hostaleria i restauració en l'era postcovid, e-salut, lifelong learning (aprenentatge al llarg de la vida) i creació d'una comunitat BioEco (Passaport Verd).

Des de dimarts passat els assistents al programa d'emprenedoria van poder descobrir, a través de sessions teòriques i pràctiques, les eines necessàries per a poder continuar donant forma als seus projectes. En la primera sessió van aprendre les competències necessàries per a emprendre amb Luis Martínez, coach certificat de la Comissió Europea. A continuació, Óscar Lozano, emprenedor de la start-up per a la prevenció de l’ictus Rithmi, va contar en primera persona el seu camí emprenedor.

Manuela Procopio, dissenyadora, consultora, formadora en Escola de Management & Design Strategies en IED Barcelona (Escola Superior de Disseny), va ser la responsable de la segona sessió celebrada el dimecres 10, on l'alumnat va poder aprendre diferents eines relacionades amb el design thinking.

Raquel Gálvez, formadora i consultora en processos de disseny d'experiència d'usuaris, va ser la responsable d'iniciar la tercera sessió del dijous 11, on l'alumnat va aprendre a fer una investigació dels futurs usuaris dels seus productes o serveis. La tercera sessió va acabar amb la intervenció de Margarita Albors, fundadora i presidenta de l'acceleradora empresarial Social Nest Foundation i experta en emprenedoria i inversió d'impacte, destacant la importància d'implementar en els projectes els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) marcats per l'ONU.

L'última sessió del programa d'emprenedoria va finalitzar amb Krloos Rivera, consultor, formador i director d'Emprenedoria, Creixement Global i Oportunitats en Social Nest Foundation, qui va realitzar una sessió enfocada en la importància d'una òptima exposició dels projectes davant dels futurs inversors, on té gran rellevància la claredat del missatge i el temps de presentació.

El programa d'emprenedoria Bootcamp X Entrepreneurship 2020, que aquesta ocasió compta amb el finançament de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, té com a finalitat acostar a les persones de la comunitat universitària, amb una idea emprenedora, la metodologia i eines que habitualment s'usen en les incubadores i acceleradores més reeixides del món en el procés de creació de start-up.