L’UJI inicia el tràmit de presentació d’esmenes a l’avantprojecte de reforma dels Estatuts per part de la comunitat universitària

11/06/2020 | SCP

La Mesa del Claustre, en la reunió mantinguda dilluns 8 de juny de 2020, ha acordat fer públic al Claustre i a la resta de la comunitat universitària l'avantprojecte de reforma dels Estatuts i ha obert un termini del 10 al 24 de juny de 2020 perquè les persones que no pertanyen al Claustre puguen presentar-hi esmenes parcials.

El text de l’avantprojecte està publicat en el Tauler d’Anuncis Oficials de l’UJI (www.audienciapublica.uji.es) i també es pot consultar en el Portal de Transparència (http://www.reformaestatuts.uji.es).

La iniciativa de reforma dels Estatuts va ser aprovada per acord unànime del Claustre en la sessió de 9 d'abril de 2019. La Comissió de Reforma dels Estatuts, sota la presidència del catedràtic de Dret Financer i Tributari, Germán Orón, ha realitzat diverses reunions de preparació i debat del text elaborat per la ponència del qual s'han fet partícips el Consell Social i la Unitat d'Igualtat, en compliment de la normativa aplicable.

Amb anterioritat, el Consell de Govern ha aprovat la iniciativa de reforma dels Estatuts de l’UJI amb la finalitat d'adaptar-los a canvis normatius i a la realitat universitària actual. Així, les principals línies de proposta de reforma són, en primer lloc, adaptar els Estatuts a regulacions posteriors a la seua aprovació (la Llei orgànica d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril i el Reial decret 99/2011, de 28 de gener, pel qual es regulen els ensenyaments oficials de doctorat). En segon lloc, ajustar el text normatiu a les actuals necessitats de la Universitat i els seus serveis, i millorar el funcionament institucional dels òrgans, instituts i fundacions universitàries. Finalment, es corregeixen errades, discrepàncies o referències a normativa derogada.