Espaitec aferma el projecte del Mapa Tecnològic de Castelló amb l’inici de la segona fase

20/05/2020 | SCP

El Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I de Castelló (Espaitec) aferma el projecte del Mapa Tecnològic de la província de Castelló, amb el començament de la segona fase del projecte. En aquesta nova fase, s'ampliarà la identificació d'empreses de base tecnològica a noves comarques de la província.

El projecte del Mapa Tecnològic de Castelló té per finalitat crear una marketplace d'innovació i tecnologia del territori en l'àmbit d'influència de la Universitat Jaume I. Des del seu començament, més de 25 empreses de la província de Castelló, de nou municipis diferents, han participat en el projecte.

Cal destacar que un dels principals objectius és el d'identificar i donar visibilitat a les empreses innovadores i tecnològiques amb la finalitat de connectar-les amb l'ecosistema d'innovació d’Espaitec, obrint noves possibilitats de cooperació amb altres empreses del parc en projectes competitius i innovadors. Així doncs, el projecte es dirigeix a empreses amb un component fortament innovador i de base tecnològica i que pertanguen a un d'aquests vuit sectors: TIC; Serveis Innovadors; Biotecnologia i Salut; Materials, Òptica i Nanotecnologia; Energia i Medi Ambient; Màrqueting; Tecnologies Industrials, i Tecnologies Socials, alineats amb l'estratègia d'especialització intel·ligent de la Comunitat Valenciana (RIS3CV).

El projecte Mapa Tecnològic de Castelló durant 2019
La iniciativa va començar al setembre de 2019 (la primera fase) i va ser finançat per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE). Els  esforços es van centrar en el disseny d'una metodologia de treball per a recaptar un conjunt d'índexs d'innovació de cadascuna de les empreses participants; així com una primera prova de concepte rastrejant la comarca de la Plana Baixa, més concretament, els municipis de la Vall d'Uixó, Nules, Vilavella i Vila-real, establint els contactes pertinents amb les empreses identificades que complien els requisits de la cerca.

A través de la innovació, es pretén que el projecte contribuïsca a millorar i potenciar la competitivitat del teixit empresarial de la província de Castelló. El projecte també busca millorar les relacions entre les empreses del territori castellonenc, augmentant les sinergies i col·laboracions empresarials gràcies a les accions de dinamització realitzades des d’Espaitec.

D'altra banda, la segona fase del projecte va començar al febrer de 2020 finançada per l'Agència Valenciana de la Innovació (AVI). Una vegada validada la metodologia de la fase 1, s'està ampliant la cerca d'empreses innovadores a la comarca de la Plana Alta, contactant amb empreses dels municipis de Castelló de la Plana, Almassora, Vilafamés i Sant Joan de Moró.

Per a finalitzar, cal destacar que el projecte de Mapa Tecnològic de la província de Castelló continua amb el compromís de contribuir a augmentar la capacitat de creixement i competitivitat del teixit empresarial provincial, especialment en temps de crisi on la innovació ha de convertir-se en una constant empresarial. Des d’Espaitec, es continua apostant pels projectes destinats a enfortir les empreses del territori provincial, com recentment es va fer amb la nova edició del programa Castelló Global Program, programa dirigit a les empreses de Castelló.

Més informació: Enllaç provisional al Mapa d'Empreses: https://bit.ly/2LJbSVt